به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، عباس اکبری، در جمع خبرنگاران، با اعلام الزامی بودن ارائه کد رهگیری صادر شده به هنگام مراجعه بیمهشدگان به مراکز درمانی برای دریافت خدمات تشخیصی و دارویی از پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: از کلیه بیمهشدگان و بازنشستگان این سازمان دعوت میشود تا قبل از نیمه اسفندماه با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir نسبت به ثبتنام در این سامانه یا کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی خود و افراد تحت تکفل و در صورت نیاز بهروزرسانی شماره تلفن همراه در سامانه اقدام کنند.
اکبری ادامه داد: اطلاع از کد رهگیری، از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن “تأمین من” که تنها اپلیکیشن مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی است نیز امکانپذیر است. همچنین امکان دریافت مجدد کد رهگیری از طریق مراجعه مجدد به پزشک معالج نیز چنانچه پزشک از طریق سامانه (EP) اقدام به نسخهنویسی کرده باشد، فراهم شده است.
وی بیان کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ارائه توأم کارت ملی و کد رهگیری بههنگام مراجعه به داروخانهها یا مراکز پاراکلینیک (آزمایشگاه، رادیولوژی و …) جهت دریافت خدمت الزامی خواهد بود و داروخانهها و مراکز پاراکلینیک تنها پس از ثبت کد ملی و کد رهگیری قادر به رؤیت نسخه و ادامه فرایند نسخهپیچی خواهند بود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان اضافه کرد: ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان برای کلیه بیمهشدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران اصلی و نیز بیمهشدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است و این افراد باید در صورتی که هنوز در این سامانه ثبتنام نکردهاند، در اسرع وقت در این سامانه به نشانیes.tamin.ir مراجعه و ثبتنام کنند.
اکبری عنوان کرد: برای ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری داشتن شماره همراه به نام فرد متقاضی ضروری است و در خصوص بیمهشدگان تبعی زیر سن قانونی که فاقد شماره تلفن به نام خود هستند نیز کد رهگیری به تلفن ثبت شده مربوط به بیمهشده اصلی ارسال خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک کد رهگیری به تلفن همراه بیماران، مستلزم ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir است که تعداد کثیری از بیمهشدگان طی سنوات قبل در این سامانه ثبتنام کردهاند و سازمان تأمین اجتماعی ضمن دعوت از همه بیمهشدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران اصلی و تبعی برای ثبتنام در این سامانه و بهرهمندی از خدمات متنوع این سازمان، به تمامی بیمهشدگانی که پیش از این در این سامانه ثبتنام کردهاند، توصیه میشود با ورود به این سامانه، شماره تلفن همراه به نام خود در این سامانه و اطلاعات مربوط به افراد تحت تکفل خود را بررسی و در صورت نیاز به تغییر شماره، اطلاعات خود را بهروزرسانی کنند.
اکبری بیان کرد: برای ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی، متقاضیان پس از ورود به صفحه اصلی این سامانه به نشانی es.tamin.ir میبایست از طریق انتخاب گزینه “ثبتنام” و ورود اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراهی که مالکیت آن متعلق به فرد متقاضی باشد، اقدام کنند. همچنین فیلمهای آموزشی نحوه ثبتنام و استفاده از خدمات غیرحضوری نیز در همین سامانه و همچنین در سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانیwww.tamin.ir در دسترس قرار دارد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی سازمان با شماره تلفن ۱۴۲۰ آماده پاسخگویی شبانهروزی به سؤالات احتمالی مخاطبان محترم است.