• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

به مناسبت هفته زمین پاک نشست هم اندیشی محیط زیست و شرکت نفت بندرعباس برگزار شد

  • کد خبر : 5652
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
به مناسبت هفته زمین پاک نشست هم اندیشی محیط زیست و شرکت نفت بندرعباس برگزار شد
با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و مدیرعامل شرکت نفت بندرعباس به مناسب هفته زمین پاک جلسه هم اندیشی و تعاملی دو سویه برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، در ابتدای این نشست هاشم نامور مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس ضمن گرامی داشت هفته زمین پاک، در این اظهار کرد: تولید فرآورده های نفتی و تامین فرآورده ها در این شرکت سازگار با محیط زیست می باشد.
وی  افزود: احداث پالایشگاه بندرعباس در ابتدا با هدف کمیت در تولید بود و در راستای حفظ و صیانت از محیط زیست، مقررات جدیدی وضع شد که پالایشگاه‌ها نیز تولیدات خود را بر اثر استانداردهای مطابق بر محیط زیست انجام می دهند.
مدیرعامل شرکت نفت بندرعباس تصریح کرد: برای بهبود کیفیت فرآورده های گاز مایع ، بنزین و گازوئیل بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری با کیفیت یورو داشته ایم که در این راستا، میزان گوگرد نفت کوره را به نیم درصد کاهش خواهیم داد.
نامور با بیان اینکه حفظ و صیانت از محیط زیست امری ضروری است، ابراز کرد: با تخصیص منابع مالی، مشخص شدن پیمانکاران و همچنین با تجهیز کارگاه، عملیات اجرایی را مطابق با زمانبندی اجرا خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در بخش آب، زمین و حتی هوا در شرکت نفت بندرعباس نیز انجام داده ایم که مطابق با استانداردهای زیست محیطی می باشد.
حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: مناسبت های محیط زیستی به خصوص هفته زمین پاک به نوعی یادآور این مسئله می باشد که ما در همه فعالیت هایی که انسان برای توسعه و برطرف کردن نیاز خود  برای رشد و تعالی استفاده می نماید خداوند در اختیار قرار داده است.
مسیحی افزود: آنچه مسلم افزایش چمعیت کره زمین در حال افزایش می باشد ،  و این امر باعث می شود منابع کاهش پیدا کند و می بایست با صرفه جویی خود در مصزف منابع باعث کاهش آسیب به محیط زیست شویم.
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان گفت: شاهد آن هستیم که در عصرحاضر تکنولوژی ها پیچیده تر شده و شکل آسیب رسانی نیز پیچیده تر می شود که هر دوی آن منجربه پیچیدگی در حفاظت از منابع زیستی می شود.
مسیحی با بیان اینکه شکل و نوع پالایشگاه ها از سال های گذشته با فرآینده های در حال حاضر به خصوص تکنولوژی های امروزی متفاوت تر بوده است، تصریح کرد: در آینده نیز با ظهور تکنولوژی های جدید، بازهم  چهره متفاوت تری از پالایشگاه را شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: امروزه توسعه پایدار در پالایشگاه ها امری ضروری است، و میزان تولید هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ آسیب رسانی به اکوسیستم منطقه ای حائز اهمیت می باشد.
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان خاطرنشان کرد: امروزه قوانین نسبت به گذشته سختگیرتر شده است و شرکت ها سازگارتر با قوانین فعالیت می کنند.
مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان پیشانی اقتصادی کشور در این دهه و دهه های آینده خواهد بود گفت: منابع این استان برای رشد تولید بسیار قابل اهمیت بوده و از طرفی صدماتی به اکوسیستم این استان وارد می نماید .
به گفته مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان ، این استان دارای اکوسیستم های متفاوتی از نظیر اکوسیستم های خشکی و دریا می باشدکه  از نظایر و شگفتی های هرمزگان بوده و می طلبد برای حفاظت از ذخیره گاه‌ها، برای تولید طبیعی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
مسیحی تازیانی تصریح کرد: حادثه ای که از حیث و رشد تولید در غرب بندرعباس رقم خورده است از نگاه محیط زیست، نامتعادل بودن کلنی صنعتی را ایجاد کرده است که باید نظم دهی متناسب با محیط زیست پایدار رقم بخورد.
وی ادامه داد: پهنه های صنعتی  در غرب و شرق استان هرمزگان دیده شده است که نگاه آن رشد تولید می باشد و در غرب بندرعباس در پالایشگاه نفت بندرعباس با انجام مطالعات و ایجاد طرح با شرایط محیط زیستی، یکی از نگاه های خوب در حوزه بهره وری و کاهش هزینه های محیط زیستی و خسارت های محیط زیستی می باشد.
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان اظهار کرد: کاهش ۳۷ درصدی در آلاینده ها و کاهش کوگرد در تولیدات شرکت نفت بندرعباس باعث می شود میزان آلایندگی ها در غرب بندرعباس کاهش پیدا کند و این اقدام گام موثر و روبه پیشرفت می باشد .
مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه در غرب بندرعباس همه صنایع برنامه ریزی هایی را برای سال های آتی داشته اند که  خود به مدیریت جامعه بر می گردد، ما نیز مدیریت موردی را به خود صنایع واگذار کرده ایم اما یک برنامه جامع تری را سازمان محیط زیست برنامه ریزی نموده است  که مطالعات آن از غرب بندرعباس آغاز که آثار کلی و تجمعی صنایع را نیز در بر می گیرد و همچنین میزان نشر آن بر جو و منطقه را سنجیده و بر اساس آن بارگذاری شکل گرفته، مشاوره‌ها انجام می شود تا مانعی بر توسعه غرب بندرعباس نشود.
وی ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که باید در غرب بندرعباس ملاک عمل قرار گیرد، انباشت پسماندها و افزایشی بالغ بر یک میلیون پسماند صنعتی و ویژه می باشد که آینده خوبی را برای این منطقه نخواهد داشت و در این موضوع باید واحدهای فلزی و پالایشگاهی در اولویت برنامه ها قرار دهند تا بتوان به صورت مدیریت شده به شکل های مختلف از منطقه خارج نماییم.
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با بیان اینکه اثرگذاری منطقه صنعتی بر روی خاک منطقه، مشکلاتی را در درازمدت برای تمامی خاک های صنعتی اطراف منطقه ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: آثار سوء آن گریبانگیر منطقه می شود و با چارچوب وظایف هر کدام از واحدها باید پایش هایی صورت گیرد که آلودگی ها کنترل و کاهش یابد.
مسیحی تازیانی بر افزایش کمربند سبز منطقه ای و افزایش فضای سبز درون واحدی تاکید و اعلام کرد: در بسیاری از صنایع غرب بندرعباس رعایت نشده را باید لحاظ نماییم.
وی عنوان کرد: پایش سواحل صنعتی نیز از برنامه های مدون  سال جاری می باشد که پایش گسترده ای در حوزه ساحلی و آثار فعالیت های  صنعتی بر سواحل  را مورد رصد دقیق تر داشته باشیم .
مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان در پایان از طرح جامع کشار  سخن گفت و خاطرنشان کرد: کار بسیار ارزنده ای  که از سوی شرکت نفت بندرعباس و با همکاری دانشگاه  شیراز شکل گرفت و این برنامه در سال جاری به پایان خواهد رسید و منطقه حفاظت شده کشار از لحاظ طبیعی و همجواری آن می توان بسیار مفید واقع شود .
در ادامه از طرح خانه محیط زیست در پالایشگاه نفت بندرعباس رونمایی شد . و در پایان این نشست از مدیرعامل شرکت نفت بندرعباس ، زهرا مهدی خانی مخترع بطری غرق نشدنی و همکاران این اداره کل با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تقدیربعمل آمد .

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،