• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3

تخریب خانه تاریخی شریفِ بندرعباس

  • کد خبر : 10515
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
تخریب خانه تاریخی شریفِ بندرعباس
بخش‌های بزرگی از خانه تاریخی شریفِ بندرعباس که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده طی روزهای گذشته با لودر تخریب و صاف شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، خانه تاریخی شریفِ بندرعباس که در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده در معرض تخریب کامل قرار گرفته است و طی روزهای گذشته بخش هایی از این بنای تاریخی با لودر تخریب و صاف شد.

خانه شریف واقع در محله کنسولگری بندرعباس (شهناز – پشت بیمارستان شریعتی) یکی از ۵ خانه تاریخی شناخته شده و شناسنامه معماری و هویتی بندرعباس است که در ۲۵آبان سال ۱۳۸۴ با شماره ۱۳۷۷۸ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

پخش تصاویری از تخریب این خانه تاریخی با واکنش های عمومی بسیاری در هرمزگان همراه بوده است.

خانه شریف بندرعباس چرا تخریب شد؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان به فاصله دو روز از پخش تصاویر و اخبار تخریب این خانه گفت: با شکایت وراث خانه شریف و رأی دیوان عدالت اداری خانه شریف از فهرست آثار ملی کشور خارج شد.

محمد محسنی اظهار داشت: خانه شریف مربوط به دوره پهلوی دوم است که در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود اما به‌دلیل عدم توافق مالکین (وراث) بر سر قیمت با وزارت میراث فرهنگی در سنوات گذشته برای خرید آن، موضوع خروج این اثر از ثبت در دیوان عدالت اداری مطرح شد.

رای دادگاه به نفع وراث

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه رأی دادگاه بدوی به‌نفع وراث صادر شده است، افزود: این موضوع، اعتراض اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان را در پی داشت و علی‌رغم اعتراض این اداره‌کل به رأی صادره، دادگاه تجدیدنظر نیز رأی دادگاه بدوی را تأیید و رای به‌نفع مالکین (وراث) صادر نمود.

وی تأکید کرد: وراث خانه شریف نیز بلافاصله بعد از دریافت رأی دادگاه تجدیدنظر این خانه را تخریب کردند.

پیش از این میراث فرهنگی اعلام کرده بود که برای نگهداری بناهای تاریخی ثبت شده بودجه کافی ندارد و گاه کل بودجه نگهداری از این بناها در سال به ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان نمی رسد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=10515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،