• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

تداوم گلایه قشمی ها از گرانی بلیت شناورها

  • کد خبر : 2989
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
تداوم گلایه قشمی ها از گرانی بلیت شناورها
اهالی قشم همچنان از گرانی بلیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس - قشم گلایه دارند و می‌گویند با اقتصادشان نمی خواند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  با توجه به اوضاع اقتصادی مردم جزیره، هزینه های بالای زندگی و شرایط سخت زندگی، اهالی قشم همچنان از گرانی ناگهانی بلیت شناورهای مسافری و محدود شدن سفرهای ۴۹ هزار تومانی به یک بار در هفته برای قشموندان گلایه دارند.

۱۴ دی ماه بلیت شناور مسافربری بندرعباس به قشم ۸۹ هزار تومان برای مسافران و ۴۹ هزار تومان برای شهروندان (یک سفر در هفته) افزایش یافت.

پیش از این قشموندان می توانستند دو سفر در هفته با کارت قشموندی به بندرعباس تردد کنند اما پس از گرانی اخیر، بلیت شناورها عملا به یک سفر در هفته محدود شد و اهالی قشم می گویند بدلیل بسیاری کمبودها و مسائل مجبورند به طور مداوم در مسیر قشم – بندرعباس تردد کنند اما این وضعیت، هزینه های زیادی را به آنان تحمیل کرده است.

از سوی دیگر در مسیر پل به لافت نیز که مدت ها بود، عوارض سفر به قشم از قشموندان دریافت نمی شد، بار دیگر این عوارض بیش از ۱۸۰ هزار تومانی از قشموندان دریافت می شود و قشموندان عملا برای رفتن به خانه خودشان نیز باید عوارض بپردازند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در ۱۳ بهمن ماه امسال و در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره گفته بود: در خصوص بلیت شناورها، هم شهروندان و هم شناورداران حق دارند،  با افزایش قیمت دلار، هزینه نگهداری و تعمیر و بروزآوری شناورها بالا رفته و برای حفظ کیفیت نمی توان از دستورالعمل های قانونی و ایمنی چشم پوشی کرد از طرفی نمی توان فشار هزینه ها را بر دوش مردم قرار داد. در این خصوص جلساتی با منطقه آزاد قشم و دستگاه‌های ذی ربط نیز برگزار کرده و با کاهش سهم آن ها به طور حتم بزودی نرخ بلیط شناورها به ویژه برای قشموندان و هرمزنشینان کاهش می یابد.

چاره اندیشی در این زمینه (گرانی تردد قشمی ها و هرمزی ها به سکونت گاهشان) بر دوش مسؤولان است و راهکارهایی از جمله به مشارکت گرفتن نهادهای حمایتی از جمله بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و … نیز وجود دارد که شاید کمتر به آنها فکر شده باشد.

از سوی دیگر بسیاری از اهالی قشم بخصوص ساکنان غیر بومی این جزیره و دانشجویان نیز فاقد کارت قشموندی هستند و حتی از همین یک سفر در هفته نیم بها نیز برخوردار نیستند که گلایه آنان نیز به حق است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=2989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،