• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

ثبت ۱۳۶۰ گروه جهادی در هرمزگان

  • کد خبر : 5989
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
ثبت ۱۳۶۰ گروه جهادی در هرمزگان
مسول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان گفت: تاکنون 1360 گروه جهادی در این استان تاسیس شده که در زمینه‌های مختلف در حال خدمت رسانی به مردم هستند.‌

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، یاسین باوقار ضمن تبریک سالروز افتتاح بسیج سازندگی بیان داشت: پس از انقلاب اسلامی، به دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی در جهت محرومیت زدایی تاسیس شد و در این امور فعالیت می‌کرد. اما به گذشت زمان و نیازهای بیشتر به گروه‌های جهادی به دستور رهبر معظم انقلاب، بسیج سازندگی تاسیس و امور آن به سپاه پاسداران واگذار شد.

وی در ادامه گفت: در بسیج سازندگی ما در حوزه‌های جهادی، فنی و تخصصی، محرومت زدایی، فرهنگی و امور دیگر فعالیت داریم، هدف ما بر این موضوع استوار است تا در کنار مناطق محروم کشور و به ویژه استان هرمزگان باشیم.

سرهنگ باوقار ادامه داد: تا کنون ۱۳۶۰ گروه جهادی تاسیس شده است، که در زمینه‌های مختلف در حال خدمت رسانی به مردم هستند.‌

وی همچنین با توجه به فعالیت‌های بسیج سازندگی در زمینه‌های عمرانی، پزشکی، فرهنگی گفت: ماموریت‌هایی که تاکنون در حوزه‌های مختلف و به ویژه محرومیت زدایی داشته‌ایم را به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم، در حوزه‌های ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، منازل محرومینی که با بحران‌های زلزله و نظیر آن مواجه شده‌اند عملکردهای خوبی داشته‌ایم و تمام همت خود را قرار داده‌ایم تا در کنار مردم باشیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ضمن بیان اینکه استان هرمزگان، دارای خشکسالی و کمبود آب است، گفت: در هرمزگان با بحران آب مواجهیم و حدود ۴۰۰ روستای ما نیازمند آب رسانی هستند که در سال گذشته توانسته‌ایم با همت گروه‌های جهادی آب رسانی بیش از ۷۰ روستا را انجام دهیم. همچنین امسال قصد داریم تا این رقم را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در زمینه‌ اقتصادی نیز تمام سعی خود را کرده‌ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم، تا کنون توانسته‌ایم با ایجاد اشتغال‌های خرد، زمینه‌ی اقتصادی برای خانوارها ایجاد کنیم، در سال گذشته ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب همین اشتغال زایی به خانواده‌ها واگذار شده است که امسال قصد داریم تا این رقم را افزایش دهیم و هدف و برنامه خود را بر این موضوع قرار داده‌ایم تا در جهت پیشبرد صنعت گام برداریم، تا در کنار اشتغال‌ زایی و ایجاد چرخه‌ی اقتصادی برای خانواده‌ها در راستای پیشرفت اقتصاد کشور نیز گام برداریم.

باوقار در ادامه با توجه به زمان اپدیمی کرونا گفت: در زمانی که ویروس کرونا بر کشور رخنه کرد، ما گروه‌های مختلف جهادی را تشکیل و در خدمت کادر درمان و مردم قرار دادیم، که خوشبتخانه این موضوع به خوبی پیش رفت.

مسئول بسیج سازندگی هرمزگان ادامه داد: در حوزه راهسازی نیز ما فعال هستیم و در برنامه‌های آتی قرار است تا مسیرهای صعب العبور را بهبود ببخشیم، مناطقی چون کوهشا احمدی، بشاگرد و جزیره هرمز برخی از این مناطق هستند. دستگاه‌هایی اجرایی جایی با محدومیت مواجه می‌شوند که ما ورورد می‌کنیم، خوشبختانه بسیج سازندگی دارای ۲۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی است که توانسته در سال‌های گذشته تامیین کند. و توانسته‌ایم تا کنون عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشیم.

باوقار ضمن تاکیید بر توانمندی‌های بسیج سازندگی در حوزه ساخت سد گفت: هم‌اکنون در حال ساخت بزرگ‌ترین سد سنگی-ملاتی هستیم که بیش از ۱ میلیون متر معکب ذخیره آب دارد، این ذخایر جهت آب رسانی به مناطق کشاورزی و مناطق نیازمند توسعه و احیای زمین‌های کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما آماده‌ایم تا در کنار مردم باشیم، هرکجا نیاز به یاری باشد، بسیج سازندگی آمادگی کامل را دارد تا در خدمت مردم باشد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،