• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

جامعه جهانی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه نگاه تبعیض آمیز را کنار بگذارد

  • کد خبر : 2933
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
جامعه جهانی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه نگاه تبعیض آمیز را کنار بگذارد
امام جمعه بندرعباس با انتقاد از عدم توجه جامعه جهانی به مشکلات زلزله زدگان سوریه گفت: امیدواریم جامعه جهانی به سمتی برود که در هنگام کمک رسانی فارغ از رنگ و نژاد و موقعیت جغرافیایی اقدام کند و به کشورهای مظلوم نیز کمک رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ایام پایانی ماه رجب و عید مبعث اظهار داشت: روز مبعث روز بزرگ و بی نظیری است و پیامبر عظیم الشان به نبوت رسیدند و طراحی یک جامعه ایمانی را پایه سازی فرمودند.

وی با تبریک عید مبعث افزود: پیامبر به دنبال بعثت، حکومت تشکیل داد و در جامعه اسلامی نظام سازی کردند که یک دستاورد مهم بعث پیامبر اسلام است،روز بعثت روز عینیت بخشیدن به صراط مستقیم است و روزی است که خداوند بابت آن بر مؤمنان منت گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: در آستانه ماه شعبان هم قرار داریم، باید از فرصت ماه مبارک شعبان برای نزدیک کردن خود به خداوند و ایام ماه رمضان و لیالی قدر استفاده کنیم.

وی با اشاره به زلزله اخیر دو کشور سوریه و ترکیه تصریح کرد: در ماجرای این زلزله شاهد یک گسل تبعیض در جامعه بشری هستیم، با نگاهی به کمک‌های جهانی به کشورهای سوریه و ترکیه می‌توان به خوبی درک کرد که تبعیض علنی در کمک رسانی وجود دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که هم در سوریه و هم در ترکیه خدمات انسان دوستانه ارائه می‌کند اما کمک‌های سایر کشورها به ویژه اروپا معطوف به ترکیه است که نشان دهنده گسل تبعیض است.

وی ادامه داد: تحریم در شرایط بغرنج فعلی که زلزله جان هزاران انسان را گرفته و انسان‌های زیادی نیز مجروح و آواره شده‌اند چه معنایی دارد؟ این تحریم آمریکا سبب شده است که کمک‌های جهانی به سوریه نرسد، این کشورها مدعی حقوق بشر و دفاع از حقوق انسان‌ها هستند اما در عمل این مسئله قابل مشاهده نیست.

عبادی زاده گفت: مردم زلزله زده سوریه در شهرهای ادلب و حلب با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند اما خبری از کمک جامعه جهانی به جز چند کشور محدود نیست، این مسئله چهره زشت و پلید نهادهای بین المللی را نمایان کرد که متاسف و متاثر از این تبعیض و دوگانگی هستیم و امیدواریم جامعه جهانی به سمتی برود که در هنگام کمک رسانی فارغ از رنگ و نژاد و موقعیت جغرافیایی اقدام کند و به کشورهای مظلوم نیز کمک رسانی کنند.

وی افزود: دنیا باید پیام انسان دوستی را در فرمایشات امام علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر دریابد، امیدواریم جامعه جهانی دست از این اقدامات تبعیض آمیز و نابرابر بردارد و متنبه شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=2933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،