• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان:

در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازارهای بین المللی هستیم

  • کد خبر : 8508
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازارهای بین المللی هستیم
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: در منطقه ویژه پارسیان سعی کرده‌ایم نگاهمان عوض کنیم، به جای اینکه خود را اصل و محور قرار دهیم سرمایه‌گذاران را محور قرار داده و معتقدیم کار اصلی و ایثارگر واقعی سرمایه‌گذاران در عرصه صنعت و تولید هستند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، سید علی اصغر علامه ۱۵ تیر در همایش تجلیل از صنعتکاران و معدنکاران استان و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، اظهار کرد: منطقه ویژه پارسیان که روزی در غربت در غربی ترین نقطه هرمزگان قرار داشت امروز به عنوان دروازه تجاری اقتصادی استان هرمزگان و همجوار با پایتخت انرژی ایران پارس جنوبی به شمار می آید.

وی افزود: بعد از ۱۴ سال رکورد کامل در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با یک جهش امروز مورد توجه تمام فعالان اقتصادی کشور قرار گرفته و روزانه در حال توسعه و رساندن خود به جایگاه واقعی است.

علامه گفت: افتخار می‌کنم امروز در میان شما با دستی پر برای معرفی منطقه ویژه پارسیان آمده‌ام، در دو سال اخیر با حمایت کامل دولت محترم، استاندار پرتلاش استان، نماینده غرب هرمزگان، سازمان ایمیدرو و وزارت صمت توانستیم در حوزه زیر ساخت ۴۰ پروژه زیر ساختی و حوزه سرمایه‌گذاری ۲۰ قرارداد و تفاهم‌نامه تکمیل کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی با بیان اینکه در دو سال اخیر چهار پست اسکله راه اندازی و به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: دو میلیون تن صادرات و واردات در شرایطی که در حال ساخت و ساز بوده ایم انجام داده ایم.

علامه با بیان اینکه در سال اخیر و گسترش فناوری ها مفهوم توسعه در مدل های نوین در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دنبال می شد بیان داشت: فناوری ها اکنون در اقتصاد جهانی جایگاه خود را پیدا و با اقتصاد صنعت گره خورده اند، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مقایسه ملی و کلاس جهانی حرکت خود را آغاز و در مسیر توسعه پایدار قرار دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اقتصاد دریا محور را یکی از موضوعات جذاب برای سرمایه گذاران و مدیران در سراسر دنیا خواند و بیان کرد: مناطق ویژه در دولت سیزدهم در جایگاه ویژه ای برخوردار بوده که امروز در غرب هرمزگان در دل منطقه ویژه پارسیان در کنار سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس بندری رو به پیشرفت روزهای پوست اندازی خود را می‌گذراند.

وی افزود: در دوسال اخیر همکاران من با تلاش شبانه روزی برای جبران عقب ماندگی های ۱۴ساله و تحقق اهداف اقتصاد دریامحور و تخصصی شدن برای ورود به بازارهای بین المللی برنامه ریزی می‌کنند.

علامه عنوان کرد: پارسیان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد و در دیپلماسی اقتصادی و نگاه ویژه به صادرات مهمترین تعارف ما در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان محسوب می‌شود و ما در صدد آن هستیم که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و بندر پارسیان به افتخار ایرانیان در صادرات محصولات کالاهای صنعتی و معدنی و صنایع پایین دستی پتروشیمی تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه یکی از پروژه های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان که در مرحله مطالعاتی و نزدیک به اجرا قرار دارد این ست که در تلاش هستیم که با دعوت ملی و حتی بین المللی از تجار و فعالان تولیدکنندگان سنگ های قیمتی نخستین بازارگاه سنگ های زینتی را در این منطقه صنعتی ایجاد کنیم.

علامه با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان با کل مناطق ویژه کشور یک تفاوت دارد، افزود: منطقه ویژه پارسیان در کنار صنایع سنگین و بندر بزرگ پارسیان یک منطقه گردشگری تعریف شده است که می‌تواند بازارگاه سنگ های زینتی همچون یاقوت و فیروزه محصولات در استاندارد جهانی تولید و به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر نماید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیان کرد: ما در منطقه ویژه پارسیان سعی کردیم نگاهمان عوض کنیم به جای اینکه خود را اصل و محور قرار دهیم سرمایه گذاران را محور قرار داده و اعتقاد داریم کار اصلی و ایثارگر واقعی سرمایه گذاران در عرصه صنعت و تولید می‌باشند.

علامه افزود: اگر می‌خواهیم تولید که تاکید مقام معظم رهبری در سالیان اخیر و همچنین دغدغه دولت بوده، محقق گردد باید نگاه ها به حوزه صنعت، تولید و کار آفرین یه چرخش ١٨٠ درجه ای داشته باشد.

علامه با بیان اینکه باید با سرمایه گذاران مهربان باشیم، گفت: اگر سرمایه گذاران متوجه شوند که دولت و مسئولین در کنار آنان و دغدغه رفع مشکل آنان دارند با تمام وجود با همه مشکلات به کار خود ادامه می‌دهند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه باید تولید را از غربت خارج کنیم و از تجربه کشورهای موفق در حوزه تولید استفاده کنیم، گفت: ما در منطقه ویژه، خود را در خدمت کسانی که اراده می‌کنند تولید انجام بدهند قرار داده ایم و سمت سرمایه گذاران می‌رویم و در هر شرایطی در کنار آنها هستیم.

وی افزود: باید هزینه تولید را کاهش داده و حال که اقتصاد ایران از حالت رکورد خارج شده است و رشد مثبت اقتصادی را تجربه می‌کند تلاش کنیم با همه توان ادامه بدهیم.

علامه با بیان اینکه منطقه ویژه پارسیان در دو سال اخیر اراده کرد که تمام کسری ها گذشته را جبران کند، گفت: ثابت کرده ایم که اگر اراده کنیم می‌توانیم و توانستیم و الان با افتخار اعلام می‌کنم منطقه ویژه اقتصادی پارسیان دیگر مانند سابق نیست و به یک منطقه پر رونق به به عنوان دروازه اقتصادی غرب هرمزگان می‌باشد که روزانه شغل ایجاد و تولید به جامعه میدهد و محرومیت را از منطقه دور می‌کند.

در پایان از استاندار هرمزگان، جباری نماینده غرب هرمزگان، سازمان بزرگ ایمیدرو و وزارت صمت تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=8508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،