به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،حجتالاسلام والمسلمین محمد عبادیزاده ظهر امروز در دیدار مجمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر و مطالبهگر حوزه عفاف و حجاب که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، دغدغه و ظرفیت فکری بانوان مطالبهگر را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: تحقق عدالت باید به خواست و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل شود و در این راه مجامع و گروههای مختلف مطالبهگری باید وارد میدان شوند تا جامعه تسلیم حوادث مختلف نشود.
وی با بیان این نکته که دشمن در تلاش برای اندلس کردن جامعه ایران است، ابراز کرد: امروز دشمن با عوامل مختلف مانند قدرت اقتصادی و امپراطوری رسانهای در تلاش برای نابودی و اندلسی کردن جامعه اسلامی ایت که باید هوشیار و آگاه بود.
عبادیزاده مطرح کرد: چندین سال پیش در راستای دستور مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) سند مهندسی فرهنگی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و ابلاغ شد، اما متاسفانه این سند اجرایی نشد. پس از مدتی که دلایل عدم اجرایی شدن آن بررسی شد متوجه شدند که اقتضاعات و شرایط بومی و استانی در تدوین آن دیده نشده است.
نماینده ولیفقیه در استان هرمزگان افزود: پس از انجام آسیبشناسی از سند اولیه مهندسی فرهنگی کشور، مقرر شد که برش استانی سند مهندسی فرهنگی به صورت پایلوت در ۱۰ استان از جمله استان هرمزگان اجرا شود.
عبادیزاده مطرح کرد: ۵ اولویت و ۵ اقدام در سند مهندسی فرهنگی استان هرمزگان در نظر گرفته شده که ذیل هر اقدام نیز ۵ برنامه تعریف شده است تا در نهایت پس از ابلاغ به ادارات به ریزبرنامه اجرایی و عملیاتی تبدیل شود.
امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: در اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی هرمزگان بنا داریم که از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و تشکلها و مجامع مختلف فعال مردمی استفاده شود.
وی ضمن تاکید بر پرهیز از نگاه جرمانگارانه به کم حجابها تا پیش از تصویب قانون، عنوان کرد: دشمن در تلاش است که دوگانه حجاب و بیحجاب در جامعه را ایجاد کند تا بتوانند از این شکاف استفاده کنند و تمام فعالین حوزه امر به معروف و نهی از منکر آگاه باشند بسیاری از شلحجابها دل در گروی انقلاب و اسلام دارند.
عبادیزاده با ذکر این نکته که نباید تخم نفرت از بیحجاب و بدحجاب را دل بکارید، ابراز کرد: باید با مهر و عطوفت به دنبال گسترش حجاب باشیم تا شاهد اثرگذاری هر چه بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم.
وی با بیان این نکته که باید میان انزجار از گناه و انزجار از گناهکار تفاوت قائل بود، مطرح کرد: تنفر نسبت به گناهکار و بیحجابها، باعث کاهش تاثیرگذاری قشر انقلابی بر سایر افراد میشود و این امر تنها باعث ایجاد و افزایش فاصله خواهد شد.