• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

رکود رسانه‌ها منجر به کندی پیشرفت می‌شود

  • کد خبر : 5508
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
رکود رسانه‌ها منجر به کندی پیشرفت می‌شود
مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان گفت: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است. اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها و نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود، انفعال و حاشیه حرکت کرد، انتظار پیشرفت بیهوده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، علی اکسیر مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان امروز در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور هنوز چاپخانه ای برای استفاده مطبوعات استان ندارد.

وی افزود: رسانه زبان مردم و انتقال دهنده مشکلات به حاکمیت است. اعتماد سازی، انعکاس واقعیت ها و نقد سازنده از جمله نقش هایی است که رسانه ها ایفاگر آن هستند و اگر این حوزه به سمت رکود، انفعال و حاشیه حرکت کرد، انتظار پیشرفت بیهوده است.

اکسیر با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران دولتی با قانون مطبوعات آشنایی ندارند، گفت: متاسفانه متولیان دولتی خواسته یا ناخواسته تا کنون نتوانسته اند موانع پیش رو را در جهت ارتقای توانمندی رسانه ها در استان بردارند این درحالیست که بر اساس قوانین و مقررات مکلفند زمینه را برای نقش آفرینی مطلوب رسانه ها فراهم کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از گرانی و کمبود کاغذ برای چاپ نشریات در این استان، تأکید کرد: این همه کاغذ از بندرعباس وارد کشور شد اما مطبوعات هرمزگان هیچ سهمی در این میان نداشتند.

به گفته اکسیر، برخی از نشریات و رسانه‌ها حتی دفتر مستقل برای کار خود ندارند و در این زمینه نیازمند حمایت دولت برای استقرار شایسته رسانه‌ها در محل مناسبی هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت تربیت خبرنگاران تخصصی در استان برای مطالبه‌گری حرفه‌ای اشاره و با یادآوری مشکل مسکن و چاپخانه، خواستار اختصاص زمین مناسبی برای تعاونی مسکن خبرنگاران شد.

وی گفت  شکاف بین رسانه ها و دولت ناشی از عدم اعتقاد برخی مسئولان به نقش موثر رسانه در توسعه پایدار جامعه است.

مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان با بیان این که متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده ۱۶ در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد خواستار توجه بیشتر مسئولان به مطبوعات محلی شد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5508

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،