• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3
مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان:

ساخت و ساز در مجاورت خانه گله‌داری بندرعباس موجب استحکام این بنا شده است

  • کد خبر : 7003
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
ساخت و ساز در مجاورت خانه گله‌داری بندرعباس موجب استحکام این بنا شده است
 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به دغدغه میراث دوستان در خصوص ساخت و ساز در حریم بنای تاریخی خانه گله‌داری، گفت: ساخت و ساز در مجاورت این خانه تاریخی موجب استحکام بنا شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  محمد محسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگارن افزود: این ساخت و سازها براساس مجوزهای صادر شده و با رعایت ضوابط اعلام شده بود که به استحکام خاک و به تبع آن بنای تاریخی خانه گله‌داری انجامیده است.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در حریم بناهای تاریخی براساس ضوابط و استانداردهایی که از سوی میراث فرهنگی اعلام می‌شود، باید انجام گیرد و در خصوص این بنا هم با برداشته شدن خاک سُست و پُر کردن مجاورت بنا با استفاده از مصالح و رعایت ضوابط، مفید بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با ابراز اینکه در خصوص نحوه نظارت بر ساخت و ساز در مجاورت این بنا از کارشناسان موضوع را پیگیری می‌کنیم، اضافه کرد:‌ به طور حتم زمانی که توسط این سازمان مجوزی برای ساخت و ساز در حریم یا حریم‌های درجه یک، درجه ۲ و درجه سه انجام می‌شود باید نظارت‌های پسینی آن هم به خوبی انجام شود.

شایان ذکر است، بندرعباس با وجود قدمت ۴۰۹ ساله‌اش تنها سه خانه فکری دارد که بیانگر معمار تاریخی آن باشد که شامل خانه گله‌داری، خانه شریف و خانه احمدی است.

خانه احمدی در معرض تهدید تخریب قرار گرفت و بخش‌هایی از آن تخریب شد به فعالیت میراث دوستان از تخریب بیشتر آن جلوگیری شد اما به همان حال رها شده و همین سابقه موجب حساسیت میراث دوستان در خصوص خانه گله‌داری شده است.

خانه گله‌داری نیز در اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی احداث شده و سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۵۱۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در بافت تاریخی این شهر قرار دارد که براساس اعلام اداره‌کل میراث فرهنگی هرمزگان بافت تاریخی شهر بندرعباس (از کارگزاری تا میدان شهدا، سورو و محله اوزی‌ها) ۱۴۶ هکتار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=7003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،