• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3

صنایع منشا آلودگی هوا در هرمزگان هستند

  • کد خبر : 9615
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
صنایع منشا آلودگی هوا در هرمزگان هستند
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بااشاره به اینکه منشا آلودگی در استان خیزش گرد و خاک و فعالیت صنایع است، گفت: آلودگی هوا پیامدهای مخربی را برای سلامت مردم استان درپی دارد و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در این بخش ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  احسان کامرانی روز چهارشنبه در پنجمین نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، افزایش بیماری‌های تنفسی و ایجاد مشکلات ریوی بخشی را از دیگر تبعات افزایش آلودگی هوا دانست و افزود: استقرار صنایع بزرگ در استان نظیر فولاد، پالایشگاه و پتروپالایشگاه ها، هرمزگان را در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین استان صنعتی کشور در آینده نزدیک قرار داده که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور جلوگیری از گسترش آلودگی ضروری است.

وی اجرای طرح‌های پایش و کنترل آلودگی هوا در استان هرمزگان را ضروری دانست و بیان کرد: نصب فیلترهای جذب آلودگی در تمامی صنایع مستقر در هرمزگان ضروری است و این صنایع باید در اجرای طرح‌های کاهش و کنترل آلودگی هوا مشارکت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: اداره‌کل محیط زیست نیز باید به صورت پی در پی آخرین وضعیت آلودگی صنایع مستقر در استان هرمزگان را پایش و گزارش کند.

کامرانی، مشارکت صنایع مستقر در هرمزگان برای اجرای طرح‌های کاهش و کنترل آلودگی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این صنایع از محل مسئولیت اجتماعی اداره‌کل محیط زیست را برای اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش آلودگی یاری کنند.

وی افزود: راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در غرب بندرعباس، قشم، پارسیان ، سیریک، بندرخمیر و جاسک از اهمیت بسزایی برخوردار است و در دستورکار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ جامعه دانش آموزی و دانشجویی استان به عنوان سفیران سلامت برای اجرای طرح‌های سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است و گنجاندن یک واحد درسی به عنوان مدیریت بحران در سر فصل درس‌های دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

دولت سیزدهم تمامی ظرفیت‌ها را برای رفع مشکلات مردم بسیج کرده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان همچنین با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی تمامی ظرفیت‌ها و امکانات را برای رفع مسائل و مشکلات مردم بسیج کرده است.

کامرانی: دولت مردمی با وجود تمامی موانع و مشکلات از جمله تحریم‌های گسترده بین المللی با اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم و کاهش نرخ تورم در تلاش است.

وی عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر به عنوان ۲ چهره شاخص انقلاب اسلامی با مشی مردم داری و ساده زیستی و خدمتگزاری صادقانه در تاریخ کشور ماندگار شدند.

معاون استاندار هرمزگان، هفته دولت را فرصت مغتنم برای اطلاع رسانی خدمات گسترده دولت در بخش‌های مختلف عنوان و خاطرنشان کرد: ضروری است مشی ساده زیستی و مردم داری شهیدان رجایی و باهنر سرلوحه تمامی مسئولان در خدمت رسانی بی منت به مردم به عنوان ولی نعمتانمان قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=9615

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،