• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

“مبارزه با بیکاری: دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان در مسیر تربیت نیروی انسانی ماهر”

  • کد خبر : 14304
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۱۹
“مبارزه با بیکاری: دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان در مسیر تربیت نیروی انسانی ماهر”
در سی و سومین سالروز تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان، محمود صباحی زاده، رئیس این دانشگاه، با تأکید بر رسالت اصلی خود در زمینه اشتغال‌زایی و مبارزه با "داعش بیکاری"، از برنامه‌های نوآورانه‌ای برای تربیت نیروی انسانی متخصص و پاسخگویی به نیازهای بازار کار خبر داد.

وی همچنین به راه‌اندازی دفاتر کاریابی تخصصی و توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با صنعت اشاره کرد، تا گام‌های مؤثری در جهت کاهش بیکاری و ارتقای کیفیت آموزش برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز ، محمود صباحی زاده، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان، در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالروز تأسیس این دانشگاه، به تشریح برنامه‌ها و اهداف کلیدی آن پرداخت. وی با اشاره به تفاوت‌های این دانشگاه با سایر مؤسسات آموزشی، گفت: “رسالت اصلی ما تربیت نیروی انسانی و تکنسین‌های متخصص در حوزه‌های مختلف بر اساس نیازهای شهرستان‌ها و استان‌ها است.”
صباحی زاده افزود: “این دانشگاه با هدف اشتغال‌زایی و مبارزه با بیکاری که آن را ‘داعش بیکاری’ می‌نامیم، فعالیت می‌کند.”
فعال‌سازی دفاتر کاریابی تخصصی
وی به راه‌اندازی دفاتر کاریابی تخصصی اشاره کرد که به دقت نیازهای بازار کار را رصد می‌کنند. “رشته‌های تحصیلی ما بر اساس مشاغل طراحی شده‌اند و با تغییرات بازار کار، این رشته‌ها نیز به‌روز می‌شوند.”
مراکز علمی و کاربردی در هرمزگان
صباحی زاده همچنین از فعالیت ۱۲ مرکز علمی و کاربردی در استان هرمزگان خبر داد که در حال حاضر ۵۱۴۸ دانشجو در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند. این مراکز به دو دسته وابسته به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و نهادهای عمومی تقسیم می‌شوند.
برنامه‌های آموزشی تخصصی
رئیس دانشگاه به برنامه‌های آموزشی تخصصی اشاره کرد و گفت: “مرکز سهند نیروی انسانی مورد نیاز خدمات بندری را تأمین می‌کند و رشته‌هایی مانند مدیریت گمرک، مدیریت بازرگانی و اطفا حریق با تضمین اشتغال ارائه می‌شوند.” همچنین، رشته‌های مرتبط با صنعت آلومینیوم و انرژی در مراکز میناب و پارسیان در حال توسعه هستند.
طرح “آباد” برای ارتقای کیفیت
صباحی زاده از طرح “آباد” برای آموزش دانش‌آموختگان خبر داد که در آن نیازسنجی صنایع انجام می‌شود. “آموزش‌ها بر اساس نیازهای شغلی صنایع ارائه می‌شود و نظارت هوشمند نیز برای ارتقای کیفیت آموزش در نظر گرفته شده است.”
تسهیلات برای راه‌اندازی کسب‌وکار
وی همچنین به تسهیلات ارائه‌شده به دانشجویان اشاره کرد و گفت: “حدود ۸ میلیارد تومان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ دریافت شده که منجر به راه‌اندازی کسب‌وکارهای مرتبط شده است.” مدارک دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان نیز قابلیت ترجمه و استفاده بین‌المللی دارند.
در پایان نشست، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی هرمزگان به کاهش تعداد کد رشته‌ها اشاره کرد که از ۱۰۶ کد رشته به دلیل عدم نیاز بازار کار کاهش یافته است. وی تأکید کرد: “تمرکز ما بر کیفیت آموزش و اشتغال‌زایی دانشجویان است.”

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=14304

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بندرعباس جزیره کیش، جشنواره مهرپوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حمید باسره، حمید رجب پور، خلیج فارس دارندگان دستگاه کارتخوان، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سرکار خانم فاطمه جراره، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، صنعت دریایی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محمد آقاجانلو، مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرعامل ایزوایکو، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، مهندس حسن هاشمی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پروین پشتکوهی،