• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1
مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان خواستار شد :

ضرورت مشارکت صنایع و خیرین در ساخت خوابگاه ۷۰۰ نفری برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان

  • کد خبر : 14226
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
ضرورت مشارکت صنایع و خیرین در ساخت خوابگاه ۷۰۰ نفری برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با اعلام افزایش ظرفیت دانشجومعلمان به ۹۵۵ نفر، خواستار همکاری صنایع، اتاق بازرگانی و خیرین در ساخت خوابگاه ۷۰۰ نفری در بندرعباس شد. دکتر علی بهرامشاهی، مدیر این امور، با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی موجود، تأکید کرد که تأمین این خوابگاه می‌تواند به رفع دغدغه‌های دانشجویان و والدین آنها کمک کند و زمینه‌ساز استقرار بهتر دانشجومعلمان در سال تحصیلی جدید باشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، به نقل از دریا نیوز، مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با درخواست مشارکت صنایع، اتاق بازرگانی و خیرین، نهادهای انقلابی و…. در ساخت خوابگاه ۷۰۰نفری دانشجومعلمان در بندرعباس ؛ به افزایش ظرفیت بیش از دوبرابری دانشجومعلم با توجه به نیاز امسال در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و عنوان نمود که این تعداد به ۹۵۵ نفر رسیده است.

علی بهرامشاهی ادامه داد: زیرساخت ها و فضاهای آموزشی، خوابگاهی و رفاهی موجود دانشگاه فرهنگیان حتی برای دانشجومعلمان فعلی هم جوابگو نیست و شرایط مناسبی با توجه به قدمت ساختمان ها و تراکم دانشجویان ندارد.

بهرامشاهی گفت: گرچه در سال گذشته دو فضا به دانشگاه تحویل داده شد، این معضل همچنان پابرجاست. این مسئله با توجه به اهمیت و فوریت آن به روش های گوناگون، از جمله استانداری، هیأت امنا، شورای آموزش و پرورش و سازمان ها و نهادهای مرتبط پیگیری شد، حتی در مصوبات آخرین سفر شهید جمهور آیت الله رئیسی هم مطرح شد، ولی در عمل اتفاقی نیفتاد و در حال حاضر هم با توجه به شروع سال تحصیلی بنا به ضرورت تصمیم به افزایش تراکم فضاهای موجود از جمله پردیس فاطمه الزهرا (س) خواهران و بعضا تبدیل کلاس به خوابگاه گرفته شد و همچنین افزایش ظرفیت ساختمان های میناب و رودان در دستور کار قرار داده شد.

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان گفت: زمین جهت احداث خوابگاه ۷۰۰نفری دانشجویان درمحله آزادگان بندرعباس داریم و از صنایع ، اتاق بازرگانی هرمزگان،نهادهای انقلابی و خیرین می خواهیم در ساخت این خوابگاه یاریگرمان باشند تا مشکل کمبود خوابگاه دانشگاه فرهنگیان در بندرعباس و دغدغه دانشجویان این‌دانشگاه برطرف شود.

بهرامشاهی تاکید کرد: در صورت تأمین خوابگاه و فضاهی آموزشی، امکان استقرار دانشجومعلمان در بندرعباس وجود دارد و نظر برخی والدین و دانشجو معلمان از این رو تأمین خواهد شد.وی ادامه داد:در سال گذشته دو مجموعه خوابگاهی دانشسرای (قدیم) زینب کبری(س) بندرعباس و بخشی از ساختمان دانشسرای (قدیم) علی بن ابیطالب(ع) در ایسین تحویل مان شد، اما جوابگوی نیاز امسال مان نیست.

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در خصوص دانشجویانی که از شهرستان ها به بندرعباس آمده اند و می خواهند در منزل اقوام درجه یک شان باشند ، اظهار داشت : بر اساس آیین نامه های دانشگاه برای دانشجومعلمانی که تصمیم به ترددی شدن داشته باشند، این موضوع امکان پذیر است ،البته با شرایط تعریف شده، گرچه در مورد تأمین کلاس هم با محدودیت های جدی مواجه هستیم. البته بخشی از این کمبود در پردیس خواهران با استفاده از تعدادی کلاس های کانون غدیر برطرف می شود، با این حال همچنان نیاز به کلاس های بیشتری هست.

وی در ادامه اشاره کرد: البته فضاهای موجود بحمدالله از ابعاد مختلف بهسازی و تعمیر و تجهیز شده اند و ساختمان های رودان و میناب هم باز سازی و شرایط مساعدی فراهم شده است، ضمنا باید در نظر داشته باشیم به دلیل اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی، ورزشی، اجتماعی، علمی و …. مختلف در ساعات غیر درسی، اولویت با حضور شبانه روزی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان و استفاده و مشارکت در برگزاری این برنامه هاست.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=14226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بندرعباس جزیره کیش، جشنواره مهرپوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حمید باسره، حمید رجب پور، خلیج فارس دارندگان دستگاه کارتخوان، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سرکار خانم فاطمه جراره، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، صنعت دریایی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محمد آقاجانلو، مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرعامل ایزوایکو، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، مهندس حسن هاشمی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پروین پشتکوهی،