• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3

مشارکت ۳۲ درصدی هرمزگانی ها در پویش سلامت غربالگری

  • کد خبر : 10886
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
مشارکت ۳۲ درصدی هرمزگانی ها در پویش سلامت غربالگری
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۳۲ درصد از مردم هدف استان هرمزگان از آغاز پویش سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا مشارکت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ویژه «پویش غربالگری دیابت و فشار خون بالا» اظهار داشت: پویش سلامت غربالگری دیابت و فشار خون بالا برای سنین بالای ۱۸ سال همزمان با سراسر کشور بویژه در استان هرمزگان آغاز شده که تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: هدف از این پویش آموزش بیشتر و بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری های غیر واگیر است و شناسایی افراد دارای دیابت و فشار خون بالا برای کنترل و پیشگیری در جریان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار نفر در این غربالگری شرکت کرده اند که ۳۲ درصد از جمعیت هدف استان را شامل می شود.

عبدالجبار ذاکری اضافه کرد: جمعیت هدف ما در این غربالگری یک میلیون و ۱۴۷ هزار ۶۳۹ نفر در کل استان است که از اوایل آذرماه  تا کنون ۵ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و حدود ۵۰۰ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده است.

وی اظهار کرد : ۲۲ درصد پیش فشار خون و ۸ درصد پیش دیابت وجود دارد که با معاینات مناسب در صدد پیشگیری از این بیماری در این افراد هستیم .

این مقام مسئول تاکید کرد: تا پیش از این پویش در پیمایشی که صورت گرفته ۱۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال به دیابت و ۲۴ درصد به فشار خون شناسایی شده است.

ذاکری در بخش دیگر با اشاره به بیماری های غیر واگیر که عامل مرگ و میر اشاره کرد و گفت: ۷۸ درصد از عوامل مرگ و میر در دنیا بر اثر بیماری غیر واگیر می باشد که سنین بین ۳۰ تا ۷۳ سال را شامل می شود .

وی یادآور شد : افراد مورد نظر از سنین کار جامعه محسوب می شوند که باید با معاینات درست و پیشگیری از وقوع مرگ و میر جلوگیری کرد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: بیماری های قلبی و عروقی که شامل نارسایی قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا  و بعد سرطان ها و دیابت و بیماری تنفسی از عامل های غیر واگیر عامل  مرگ و میر هستند.

ذاکری تاکید کرد: عوامل رفتاری برای کاهش این بیماری های غیر واگیر را نخست تغذیه و رژیم غذایی مناسب، جلوگیری از کم تحرکی، استفاده نکردن از مواد با چربی بالا و تشخیص زود هنگام نام برد.

وی در بخش دیگر گفت: استان هرمزگان  در بین ۱۰ استان برتر و پیشتاز در پویش غربالگری فشار خون بالا و دیابت قرار دارد که این مهم با همکاری مردم و همکاران بنده بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از همه هم استانی ها خواست در این پویش شرکت کنند و به پایگاه های سلامت و مراکز جامع سلامت در شهر و روستا مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=10886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،