• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
5

معرفی برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر بلوچ در جاسک

  • کد خبر : 4004
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۷
جشنواره منطقه‌ای شعر بلوچ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در جاسک به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای شعر بلوچ در جاسک معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان شب گذشته در آیینی که به همین مناسبت در جاسک برگزار شد، گفت: سومین جشنواره منطقه ای شعر بلوچ که با حضور استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان و کرمان به مدت دو روز در شهرستان جاسک برگزار شد، با معرفی و تجلیل از آثار برگزیده پایان یافت.

جهانگیری افزود: ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام، پاسداری زبان مادری و انتقال فرهنگ و هنر قوم بلوچ به نسل جوان از مهم‌ترین پیام‌های این رویداد فرهنگی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: موسیقی محلی اصیل بلوچی، برگزاری کارگاه آموزشی زبان بلوچی و برگزاری نمایشگاه جاسک شناسی از برنامه های اجرایی در این جشنواره بود.

وی ادامه داد: در این جشنواره از سه اثر کتاب های نویسندگان جاسکی، دو جلد کتاب از خدابخش زومکی با عنوان های «گریب نامه» و «شف چراغ» و یک جلد کتاب از حیدری حیدری نژاد با عنوان «هابیا»  با حضور مسئولین و شاعران رونمایی شد.

اسمعیل جهانگیری در این مراسم گفت: برگزاری این جشنواره نقش مهمی در حفظ و نشر آثار فرهنگی و هنری دارد و بسیاری از داستان‌های عاشقانه و تاریخی بلوچ با شعر و هنر آمیخته است.

در این جشنواره بیش از ۸۰ شاعر و ادیب بلوچ زبان حضور داشتند. بر این اساس در مجموع ۱۷۰ اثر در قالب شعر کلاسیک و شعر نو به جشنواره منطقه ای شعر بلوچ راه یافته بود که در پایان بنا به رأی هیئت داوران عبدالباسط بیدخت، عبدالحمید ایران نژاد، علی ماهیگیر و حجت دهقان، در بخش شعر کلاسیک احمد گرگیج از چابهار نفر اول، سیاوش سرفراز از ایرانشهر نفر دوم، عبدالباسط هوت از چابهار نفر سوم شد و در بخش شعر نو محمد علی خردمند از پیشین نفر اول، سعد حوت از پیشین نفر دوم و نازمه کرد زابلی از چابهار نفر سوم شدند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=4004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،