• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

“نشست مشترک ایزوایکو و نماینده مجلس خبرگان: راهکارهایی برای توسعه صنایع دریایی هرمزگان”

  • کد خبر : 14309
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
“نشست مشترک ایزوایکو و نماینده مجلس خبرگان: راهکارهایی برای توسعه صنایع دریایی هرمزگان”
آیت الله دکتر محسن ابراهیمی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با دکتر سلمان ضربی، مدیرعامل این مجتمع، نشستی برگزار کرد. در این نشست، چالش‌های مدیریت صنعتی و نیروی انسانی، همچنین فرصت‌های توسعه اقتصادی در حوزه صنایع دریایی و نفتی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز ، در این نشست که به بررسی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایزوایکو اختصاص داشت، آیت الله دکتر ابراهیمی به اهمیت نقش مدیریت دینی و اخلاقی در موفقیت‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: “برای دستیابی به موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی، باید به اصول توحیدی و پیروی از اهل بیت پایبند باشیم.

“دکتر سلمان ضربی نیز در این نشست با اشاره به اقدامات استراتژیک ایزوایکو گفت: “در چهار سال گذشته، ۱۰ محور اصلی برای توسعه مجتمع تعریف شده است که شامل افزایش بهره‌وری و گسترش فعالیت‌های تعمیر و ساخت کشتی‌ها می‌شود.” وی افزود که پروژه‌های متعددی مانند ساخت کشتی‌های ۱۴۵ متری و یدک‌کش‌ها در حال اجرا هستند.

مدیرعامل ایزوایکو همچنین به چالش‌های ناشی از فرار سرمایه‌ها به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: “بسیاری از کشتی‌های ایرانی برای تعمیرات به کشورهای دیگر می‌روند که این مسئله منجر به خروج ارز از کشور می‌شود. اگر بتوانیم بازار کار داخلی را تقویت کنیم، می‌توانیم بخش قابل توجهی از این درآمدها را حفظ کنیم.”آیت الله ابراهیمی بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأکید کرد و گفت: “بدون ایجاد بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری، نمی‌توانیم به رشد اقتصادی مطلوب دست یابیم.”

وی همچنین خاطرنشان کرد که ایزوایکو نقش مهمی در توسعه کشور دارد و باید از مجموعه‌های فعال در این حوزه حمایت شود.در پایان نشست، دو طرف بر ضرورت همکاری بیشتر میان بخش دولتی و خصوصی برای توسعه صنایع دریایی تأکید کردند و خواستار فراهم کردن بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری شدند. این نشست با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های دریایی استان هرمزگان و نقش حیاتی ایزوایکو در تأمین نیازهای استراتژیک کشور به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=14309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بندرعباس جزیره کیش، جشنواره مهرپوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حمید باسره، حمید رجب پور، خلیج فارس دارندگان دستگاه کارتخوان، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سرکار خانم فاطمه جراره، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، صنعت دریایی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محمد آقاجانلو، مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرعامل ایزوایکو، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، مهندس حسن هاشمی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پروین پشتکوهی،