• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

نمایشگاه سرمایه گذاری حوزه نفت و گاز در قشم

  • کد خبر : 1474
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
نمایشگاه سرمایه گذاری حوزه نفت و گاز در قشم
دومین نمایشگاه دو روزه فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر در قشم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیش از ۷۰ شرکت در دومین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدید پذیر حضور دارند.
افشار فتح الهی افزود: قشم با مساحت هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و برخورداری از ۱۷ میدان نفتی و گازی یکی از نقاط جذاب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
وی گفت: فاز نخست پایانه صادراتی نفتی شرکت سرمایه گذاری نفت قشم با سرمایه گذاری ارزی ۱۵۰ میلیون یورویی و ظرفیت ذخیره بیش از سه میلیون بشکه آغاز به کار کرده است.
فتح الهی افزود: تکمیل فاز دوم تا ظرفیت شش و نیم میلیون بشکه با اعتبار ارزی ۱۱۴ میلیون یورویی یکی از پروژه‌های شاخص جزیره قشم در حوزه نفت است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تولید و صادرات محصولات پالایشگاهی با ظرفیت تولید ۳۵ هزار بشکه در روز بعنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های تولید قیر کشور است و فاز دوی این طرح تا ظرفیت ۷۰ هزار بشکه با اعتبار ۱۰۰ میلیون یورویی از پروژه‌های شاخص پالایشگاهی قشم است.
وی با اشاره به عملیات تکمیل خط انتقال گاز ۳۰ اینچی، افزود: این طرح که از خط هفت سراسری به طول ۵۲ کیلومتر با میزان خوراک گاز تخصیص یافته ۲۵ میلیون مترمکعب تعریف شده، تا تابستان ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد.
فتح الهی گفت: تکمیل فاز دو اسکله نفتی حرا قشم با ظرفیت ۷۰ هزارتن و سرمایه گذاری ۵۳ میلیون یورو نیز در حال انجام است.دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز گفت: از همه سرمایه گذاران و فعالان در حوزه‌های فناوری و انرژی دعوت می‌شود تا با ظرفیت‌های مناطق آزاد بیشتر آشنا شوند و این نمایشگاه فرصت مهم و کوتاه برای شناسایی این فرصت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
حجت الله عبدالملکی افزود: در مناطق آزاد ۲۳۲ طرح اقتصادی و سرمایه گذاری با ارزش بیش از ۱۰ و نیم میلیارد دلار احداث و در حال تکمیل شدن است که بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در این مناطق ایجاد کرده است.
وی گفت: ۱۲۰ طرح دیگر نیز در این مناطق مطالعه شده که سرمایه‌ای نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار برای ساخت نیاز دارد و با بهره برداری از آن‌ها برای ۲۶ هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.
مشاور رئیس جمهور افزود: در جزیره قشم با توجه به وجود میدان‌های نفتی و گازی، موقعیت جغرافیایی راهبردی برای تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و خدمات دیگر از جمله بانکرینگ، فرصت ویژه تری برای سرمایه گذاری فراهم است. معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز گفت: طرح‌های جدید و افزایش ظرفیت صنعت پتروشیمی در دوماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
مرتضی شاه میرزایی افزود: هم‌اکنون۷۰ مجتمع پتروشیمی با مجموع ظرفیت سالانه ۹۰ میلیون تن در کشور فعال هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در دهه فجر و تاپایان سال، ۴ میلیون تن به این ظرفیت افزوده می‌شود.
وی گفت: همه سرمایه‌گذاران، فعالان، متخصصان، دانشمندان و دانشگاه‌های کشور را برای کمک به توسعه این صنعت دعوت می‌کنیم.
دومین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم از سوم تا پنجم بهمن ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=1474

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،