• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3

هزار نفر در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جذب کار شدند

  • کد خبر : 3595
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
هزار نفر در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان جذب کار شدند
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان از جذب هزار نفر در این منطقه ویژه خبر داد و گفت: پروژه‌های متنوعی برای توسعه منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان طراحی و اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، سید علی اصغر علامه مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در نشست خبری اظهار داشت: با حمایت خوب دولت از منطقه ویژه انرژی بر پارسیان، اتفاقات خوبی ازقبیل پیشرفت فیزیکی آب‌شیرین کن، فعال شدن پتروشیمی و فعال شدن مگا پروژه پارک متانول در این منطقه صورت گرفته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با اشاره به اینکه زمانی که بندر منطقه ویژه را تحویل گرفتیم کارها متوقف شده بود اما طی دو سال، روند احداث چهار اسکله در منطقه ویژه اقتصادی انرژی آغاز شد، افزود: از این تعداد ، سه اسکله احداث و به بهره‌برداری رسیده است و چهارمین اسکله نیز تا قبل از عید نوروز افتتاح خواهد شد.

علامه ادامه داد: مساحت ساختمان‌های منطقه ویژه در زمان مدیریت قبلی، ۵۰۰ متر بوده درحالی که طی دو سال اخیر ، این رقم به ۱۲ هزار متر ارتقاء یافته و تمامی ساختمان های مورد نیاز بندر احداث شده و یا در حال ساخت است.

وی اذعان داشت: بیش از ۳۰ پروژه زیرساختی در این مدت اجرا شده است تصریح کرد: طی دو سال اخیر بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای این پروژه ها هزینه شده است. اکثر پروژه‌های مذکور به بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

علامه همچنین ادامه داد: برای نخستین بار است که در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، یک پروژه تمام شده است، امسال پنج پروژه نیز تحویل موقت شد این پروژه‌ها بعضا از قبل نیمه تمام مانده و پروسه زمانی آن به پایان رسیده بوده که در سال جاری احیا و تحویل موقت شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیز زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته ، اذعان داشت: زمین در منطقه ویژه به کسی واگذار نمی شود زمین‌ها به کسی که توانایی سرمایه‌گذاری دارد و در صورتی که پروژه احداث کنند واگذار می‌شود.

علامه با اشاره به فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با بیان اینکه در حوزه‌های ورزشی و درمان در کنار مردم پارسیان بودیم، توضیح داد: مردم دو خواسته مهم از منطقه ویژه داشتند که محقق شد؛ نخست ساماندهی کنترل سیلاب این شهرستان که یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم بود که برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که با افزایشی که خواهد داشت به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد ، مناقصه این طرح برگزار شده که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی خواهیم بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان در ادامه بیان کرد: پروژه تعریض جاده بین روستایی کوشکنار به دشتی یکی دیگر از نیازهای مردم شهرستان پارسیان بود که هم اکنون در مرحله طراحی است و در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.

علامه با اشاره به اینکه سال قبل به استاندار قولی مبتنی بر ایجاد اشتغال برای یک‌هزار نفر دادیم اظهار داشت: هم اکنون به قول خود عمل کردیم و برای بیش یک هزار نفر اشتغالزایی شده است.

وی از دریافت کد گمرکی IMO در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان خبر داد و گفت: همچنین ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ماشین آتش نشانی برای این منطقه خریداری و مستقر شد که تا قبل از این، چنین امکاناتی وجود نداشت.

وی در خصوص انتصابات در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با تاکید بر اینکه هیچ گونه دخالتی در انتصابات نداشتیم و افراد مراجعه تنها درخواستشان موضوع اشتغال بوده است، تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان، شرکت صددرصد دولتی است لذا جذب نیروی آن ساز و کار خود را دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان به استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران گفت: بسیار بالاست اما انتخاب سرمایه‌گذاری در این منطقه فعالیتش را آغاز کند به همین دلیل ۱۵۰ طرح توجیهی در منطقه ویژه در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری آماده کرده ایم که به سرمایه‌گذاران ارایه دهیم.تیم رسانه‌ای استان هرمزگان با سفر به غرب استان هرمزگان و شهرستان پارسیان ، در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان حضور یافته و ضمن بازدید از پروژه های درحال احداث این منطقه در جریان روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها شامل طرح توسعه منطقه ویژه، ساختمان اورژانس، آتش نشانی، انبار گمرک، باسکول ها، بندر ویژه اقتصادی پارسیان و آب‌شیرین کن قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=3595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،