• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
6

هنرستان‌های جوار صنایع، نیروی انسانی مورد نیاز هرمزگان را تامین کنند

  • کد خبر : 5184
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
هنرستان‌های جوار صنایع، نیروی انسانی مورد نیاز هرمزگان را تامین کنند
استاندار هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنایع در شهرستان‌های مختلف استان در سال تحصیلی جدید گفت: باید این هنرستان‌ها در هماهنگی کامل با صنعت مرتبط باشند و با آموزش سرفصل‌های مورد نیاز صنایع بتوانند نیروی انسانی مورد نیاز استان را تامین کنند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مهدی دوستی شامگاه دوشنبه در نشست با فرهنگیان هرمزگان افزود: مساله مهم‌تر این است که دانش آموزان پس از تحصیل در این هنرستان های جوار صنایع با مشکل اشتغال روبرو نشوند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای افزایش این هنرستان‌ها صورت گرفته و تعداد بیشتری رشته مرتبط با نیازهای استان در هنرستان‌ها تدریس خواهد شد.

«طبق اعلام اداره کل آموزش و پرروش هرمزگان، برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۲- ۱۴۰۳) هنرستان‌های جدید در رشته‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی، شیلات و بهیاری در مناطق مختلف استان راه‌اندازی می‌شود.»

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام امتحانات نهایی دانش آموزان و لحاظ شدن تاثیر ۴۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری، بر آماده نموندن دانش آموزان و برگزاری نشست های توجیهی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات و آزمون‌های آزمایشی تاکید کرد.

دوستی گفت: با توجه به تغییرات به وجود آمده در شیوه آزمون گیری و تصحیح برگه‌های امتحانی باید به دانش آموزان اطلاع رسانی شود تا در روز امتحان با مشکلی مواجه نشوند و بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: باید از هم اکنون برای کیفیت بخشی به اوقات فراغت دانش آموزان و معلمان برنامه ریزی شود و با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان سالن‌هایی که در طرح مردمی سازی امکانات دولتی شناسایی شده در اختیار این طرح اوقات فراغت قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر نیز برنامه‌های جانبی در مساجد نیز باید تدارک دیده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم احداث مدارس جدید در استان اظهار کرد: باید برای سال تحصیلی جدید با کمک خیران تعداد مدارس نوساز افزایش یابد و بتوانیم بخشی از این مدارس را تا شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

وی ادامه داد: دیگر مساله مهم برنامه ریزی برای سرویس مدارس است، در سال تحصیلی کنونی مشکلات و ایرادهایی در این زمینه وجود داشت که باید این موضوع برای سال جدید رفع شده و سرویس مورد نیاز تامین شود.

فرمانداران نسبت به تکریم مقام معلم اقدام کنند

استاندار هرمزگان همچنین با توجه به در پیش بودن هفته معلم گفت: باید نسبت به تکریم ویژه این قشر مهم جامعه برنامه ریزی شود و فرمانداران موظف هستند نسبت به تکریم مقام معلم اقدام کنند.

دوستی افزود: باید برای این رویداد مهم بسته‌های متنوعی نظیر اردوی ویژه معلمان نیز تدارک دیده شود و از طرفی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی خدمات رایگان پزشکی و دندان پزشکی به فرهنگیان در این هفته داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مسکن فرهنگیان پرداخت و گفت: تامین مسکن فرهنگیان در اولویت قرار دارد و بهترین زمین‌ها برای ساخت مسکن معلمان تخصیص می‌یابد، آموزش و پرورش باید زودتر نسبت به این امر مهم اهتمام ورزد و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،