• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

هیچ اجتماعی به بزرگی و وسعت اربعین در عالم وجود ندارد

  • کد خبر : 9456
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶
هیچ اجتماعی به بزرگی و وسعت اربعین در عالم وجود ندارد
احسان کامرانی مسئول بسیج اساتید هرمزگان: بسیج یک تشکل مردم پایه بسیار تاثیرگذار است که در همه صحنه های مورد نیاز کشور نقش آفرینی فعال دارد و در کنار مردم است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان با حضور سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و شورای بسیج اساتید به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار گردید.

احسان کامرانی مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی دانشگاه در تحول، توسعه و پیشرفت جوامع بیان داشت: سرمایه های انسانی مستعد و توانمند منشأ تحول در جوامع هستند و این سرمایه های انسانی در بستر دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی تربیت و رشد می کنند؛ بنابراین باید به دانشگاه به عنوان بستری که در حوزه انسان سازی و آموزش فعالیت دارد توجه ویژه شود. نقش مراکز علمی با توجه به اینکه با انسان سر و کار دارند بسیار خطیر است.  

کامرانی با برشمردن ویژگی های بسیج، تشریح کرد: بسیج یک تشکل مردم پایه بسیار تاثیرگذار است که در همه صحنه های مورد نیاز کشور نقش آفرینی فعال دارد و در کنار مردم است.

وی در ادامه به رسالت های بسیج اساتید پرداخت و گفت: نقش بسیج اساتید با توجه به ماموریت و رسالتی که دارد برجسته و حائز اهمیت است. اکنون شجره طیبه بسیج را می توان در دانشگاه های استان مشاهده کرد. همه دانشگاه ها در برگزاری برنامه ها هماهنگی و همکاری دارند.

ایشان افزود: در بسیج اساتید هرمزگان سه اندیشکده راه اندازی شد، این اندیشکده ها می توانند در حوزه راهبردی و حل مسائل استان نقش بسزایی ایفا کنند. یکی از این اندیشکده ها با توجه به بحران آب، اندیشکده آب، محیط زیست و منابع طبیعی بود. اندیشکده دیگر اندیشکده مسائل اجتماعی و آسیب های فرهنگی بود. با توجه به رویکرد توسعه ای استان که دریا محور است؛ اندیشکده سوم با عنوان اندیشکده اقتصاد دریا محور راه اندازی شد.

احسان کامرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به در پیش بودن دو رویداد مهم؛ کنگره تمدن سازی اربعین و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات تآکید داشت: هیچ اجتماعی به بزرگی و وسعت اربعین در عالم وجود ندارد، این کنگره عظیم متعلق به همه ادیان و ملت هاست. دانشگاه ها برای حضور و ایفای نقش در این رویداد برنامه داشته باشند. اساتید دانشگاه با توجه به مرجعیت علمی که در جامعه و در بین دانشجویان دارند نسبت به اهمیت مشارکت در انتخابات و تأثیر آن در مرتفع شدن مسائل و مشکلات کشور در راستای تحقق جهاد تبیین و خنثی سازی توطئه ها و شبهات دشمنان ایفای نقش نمایند.  

کامرانی با توجه به رویکرد دشمن در برابر جمهوری اسلامی رویکردی است که سعی در ناامید کردن ملت ایران به ویژه جوانان دارد گفت: دشمن تلاش می کند پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف را کوچک جلوه دهد و به صورت گسترده در بسترهای رسانه و شبکه های اجتماعی دست به سیاه نمایی و شبهه افکنی میزند. اساتید دانشگاه باید در همین راستا دو جهاد را مد نظر و در دستور کار خود قرار دهند؛ جهاد تبیین و امید آفرینی.

در پایان مراسم احسان کامرانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان از روسای دانشگاه ها و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اساتید و اعضای هیأت علمی، اعضای شورای بسیج اساتید استان و مجموعه سپاه امام سجاد (ع) بابت همراهی و همکاری با بسیج اساتید در سال های اخیر تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=9456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،