• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2
فرماندار:

وزارت نفت پرداخت خسارت به روستاییان جاسک را تسریع کند

  • کد خبر : 7323
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
وزارت نفت پرداخت خسارت به روستاییان جاسک را تسریع کند
 فرماندار جاسک گفت: وزارت نفت پرداخت خسارت به روستاییانی که زمین‌هایشان در محدوده فعالیت شرکت‌های نفتی طرح توسعه سواحل مکران قرار گرفته را تسریع کند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، علی مهرانی ضمن اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در سواحل مکران، افزود:‌ این موضوع در حضور اعضای این کمیسیون طرح شد که مردم از قدیم در این مناطق ساکن بوده‌اند که بعضاً سند ندارند.

وی ادامه داد:‌ روند صدور سند هم زمان‌بر است، لذا وزارت نفت برای تسریع در این زمینه می‌تواند نیروهایی را در منطقه مستقر کند تا مسایل را با سرعت مورد رسیدگی قرار داده و پرداخت خسارت‌ها سریع‌تر انجام شود.

رییس شورای اداری جاسک اضافه کرد:‌ مردم شهرستان بسیار خوب هستند و با وجود اینکه بخشی از زمین‌هایشان در محدوده فعالیت شرکت‌های نفتی قرار گرفته و معترض هم هستند جلوی کار را نگرفته‌اند، اما باید مشکل‌های آنان حل شود.

مهرانی اشاره کرد: دفتر فنی استانداری هرمزگان هم پیگیر این موضوع بوده و امید می‌رود سریع‌تر به نتیجه برسد.

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسائل مختلف و پیگیری روند طرح های پیشران و اقتصادی به هرمزگان سفر کرده بودند و بازدیدهای میدانی رییس و اعضای این کمیسیون با همراهی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان در بوموسی، جاسک و بندرعباس انجام شد.

جاسک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده که مسیر دسترسی به آن از میناب تا جاسک جاده‌ای با مشخصات راه اصلی در یک باند رفت و برگشت با مشخصات ۱۱ متر است.

شهرستان جاسک دارای ۵۱ هزار نفر جمعیت بوده و مشرف به دریای عمان است که شغل عمده مردم صیادی و کشاورزی است.

حضور و فعالیت شرکت‌های نفتی در این منطقه در راستای توسعه دریا محور و توسعه سواحل مکران است و منطقه دریای مکران شاهراه خلیج فارس به آب‌های آزاد است.

سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز شده و تا منطقه میناب هرمزگان ادامه دارد که ۶۰ درصد سواحل مکران در هرمزگان قرار گرفته است.

سواحل مکران علاوه بر بهره‌مندی از مردمی نجیب و پر مهر و پرتوان و سخت‌کوش، دارای منابع خدادادی معدنی، ظرفیت‌های شیلاتی و بندری ویژه‌ای است که می‌تواند بستری برای رونق تولید ماهی و میگو در قالب طرح‌های پرورش در دریا و مزارع پرورش میگو باشد.

همچنین وجود منطقه کوه مبارک که دومین پایانه صادراتی نفتی کشورمان است و وجود تأسیسات مهم در این منطقه می‌تواند میزبان شرکت‌های مختلف پالایشگاهی و پتروپالایشی برای ساخت مجموعه‌های جدید ارزش آفرین در حوزه نفت باشد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=7323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،