به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری آوای شرجی، اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در هرمزگان چند روزی است که آغاز شده است.
در مورد اجرای این طرح چند پرسش رایج در ذهن مردم وجود داشته که خبرگزاری فارس با پیگیری از ستاد اجرایی این طرح، پاسخ آنها را در ادامه قرار داده است.
آیا در این طرح از برند کالایی خاص باید خرید کرد؟
پاسخ: خیر، از تمام برندها ی کالاهای مجاز (۱۰ گانه) قابل خرید وجود دارد.
آیا در این طرح کالای خاصی ارائه میشود؟
پاسخ: خیر، افراد میتوانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود انجام دهند. مبلغ اعتبار در کارت سرپرست خانوار قرار داده شده است و او میتواند با خرید کالاهای ده گانه، از اعتبار یارانه خود استفاده کرده و نیز ماالتفاوت نرخ کالا را پرداخت و جنس را تحویل بگیرد.
آیا می توان کل اعتبار را صرف خرید یک یا چند قلم کالای اساسی نمود؟
پاسخ: بله می توان کل اعتبار را صرف ۱ قلم کالا به طور مثال روغن نمود. فقط دقت داشته باشید که معیار نرخ روغنی که خریداری می کنید، سال ۱۴۰۰ است و مالتفاوت آن را باید آزاد پرداخت نمایید.
اگر پذیرنده از ارائه جنس با کیفیت خودداری کند یا خریداران را ملزم به استفاده از برندخاصی نماید؟
پاسخ: شکایت از واحد صنفی از طریق سامانه ۱۲۴ مقدور است.
یا امکان خرید از فروشگاه های زنجیره های وجود دارد؟
پاسخ: بله لیست فروشگاه های زنجیره ای در سایت موجود می باشد. سایت Shoma.sfara.ir همیشه در دسترس مردم قرار دارد.
سرپرست خانوار چه کسی است؟
پاسخ: شخصی که مبلغ یارانه نقدی خانواده به حسابش واریز میشود میتواند با هر کدام از کارت های بانکی خود به فروشگاه یا مغازه مراجعه و اقدام به خرید کند. اعتبار شما روی کارت ملی شما شارژ شده است و لذا مهم نیست که از کدام کارت خود خرید میکنید.