• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی هرمزگان آسفالت شده است

  • کد خبر : 1525
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی هرمزگان آسفالت شده است
مدیرکل راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۳۰۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه آن هم در مناطق پرجمعیت استان داشتیم، گفت: اکنون به برکت انقلاب از ۹ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان، پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت شده است.

عباس شرفی روز چهارشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار آوای شرجی افزود: قبل از انقلاب شهرهای جاسک، پارسیان و بندرلنگه و همچنین بشاگرد و سیریک نیز که آن زمان جزو شهرستان میناب بودند، از راه مناسب برخوردار نبوده اما اکنون راه‌های روستایی این شهرستان‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تقریبا همه مراکز پرجمعیت و مراکز روستایی بالای ۱۰۰ خانوار هرمزگان به جز ۱۰ روستا از راه آسفالته مناسب برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان اظهار کرد: روستاهای «کوه حیدر» و «نیک دشت» بشاگرد، «گوسمند» و «دوین» میناب، «شهرک شهید سلیمانی» سیریک، «انجیردان» بستک، «دشت مارم»، «کوران»، «مهدی آباد» و «توتنگ» بندرعباس از روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار استان بوده که آسفالت آن تا پایان سال آینده انجام می شود.

شرفی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها از محل سفر رییس جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که بخشی از این طرح ها در دست اجرا بوده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد و مابقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ به سرانجام می رسد.

وی ابراز کرد: در مجموع از محل مصوبات سفر رییس جمهور ۸۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸ طرح راه روستایی و راهداری اختصاص یافت که همه این طرح‌ها براساس تعهدات صورت گرفته در حال اجرا است که ۲ طرح آن شامل پُل ۹ دهانه ۲۰ متری چارک بندرلنگه و بهسازی «تنگ بستک» و «چاه بنادر» شهرستان بستک به اتمام رسیده و مابقی نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد درحال انجام است.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای هزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه است که تاکنون هزار و ۱۹۰ روستای آن، از راه روستایی آسفالته برخوردار شده‌اند.

از این تعداد روستا، هزار و ۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که هزار و ۸۷ روستا معادل ۸۲ درصد از راه مناسب و آسفالته برخوردارند.

استان هرمزگان در مجموع دارای ۳۴ کیلومتر آزاد راه ،۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۲۰۲ کیلومتر نیز راه شریانی و فرعی است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=1525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،