• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
6

کسب مدال نقره جهانی اختراعات و نوآوری اندونزی توسط کودک هرمزگانی

  • کد خبر : 6168
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کسب مدال نقره جهانی اختراعات و نوآوری اندونزی توسط کودک هرمزگانی
زهرا مهدیخانی کودک هرمزگانی موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری AISEEF 2023 اندونزی شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، “زهرا مهدیخانی” عضو نونهال مرکز تخصصی علوم کانون موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری AISEEF 2023 اندونزی شد. این کودک بندرعباسی با دقت در محیط پیرامون خود متوجه خطر بطری‌های پلاستیکی رها شده در ساحل دریا شده و راهکاری برای به حداقل رساندن این تهدید زیست محیطی ارائه کرد. مهدیخانی با اشاره به این موضوع که بطری های رها شده در دریا و ساحل با غرق شدن به زیر آب رفته و امکان جمع‌آوری آن را غیرممکن می کند، راهکاری نو ارائه کرد. وی با اضافه کردن محفظه‌ای خالی به ته بطری از غرق شدن بطری تحت هر شرایطی جلوگیری کرده است.

مهدیخانی در این خصوص گفت: با این روش بطری‌ها با باد و جریانات دریایی به ساحل برگشته و یا به روی آب مانده تا به وسیله شناورهایی که به منظور نظافت دریاها طراحی شده‌اند؛ جمع‌آوری شود.

وی این طرح را ساده، نوآورانه، ارزان و کارآمد دانست و عنوان کرد: از این روش می‌توان برای جمع آوری سایر زباله‌های پلاستیکی مانند کیسه‌های پلاستیکی تعمیم داد.

 زهرا مهدیخانی که در پایه پنجم دبستان شهدای ملی گاز مشغول به تحصیل است و در فعالیت های زیست محیطی کانون و مدرسه مشارکت فعال داشته است. وی پیش‌تر نیز موفق به کسب مدال طلای هفتمین جشنواره بین‌المللی ابن سینا ۱۴۰۱ شده بود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=6168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،