• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
3

گران شدن غیررسمی عرضه سیلندرگاز در بندرعباس

  • کد خبر : 3128
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
گران شدن غیررسمی عرضه سیلندرگاز در بندرعباس
قیمت هر سیلندر گاز در بندرعباس به طور غیر رسمی تا 50 هزار تومان نیز رسیده است و از سوی دیگر هزینه بالای لوله کشی گاز خانگی موجب شده تا مردم از شبکه گاز با وجود صرف هزینه بسیار بالای اجرای آن، استقبال چندانی نکنند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  طی چند روز اخیر، برخی عرضه کنندگان غیر رسمی حاشیه خیابان ها در بندرعباس از جمله در نخل پیرمرد در بندرعباس، نرخ تعویض سیلندر گاز را افزایش داده و هر سیلندر پر را به نرخ ۵۰ هزار تومان تعویض می کنند.

این افزایش در حالی است که تا پیش از این نیز آنها هر کپسول پر را که نرخ رسمی ۲۲ هزار تومان دارد، ۳۵ هزار تومان عرضه می کردند.

نرخ مصوب عرضه سیلندر گاز به صورت رسمی ۲۲ هزار تومان است اما این روال فقط توسط عرضه کنندگان سیار رسمی انجام می شود که معمولا برای راحتی امور، برخی از کامیون داران سیلندرهای گاز را یکجا به عرضه کنندگان غیر رسمی حاشیه خیابان ها می فروشند تا مردم مجبور شوند با نرخ گرانتر سیلندر گاز خود را تعویض کنند.

هزینه بالای لوله کشی گاز خانگی مردم را بی تمایل کرده است

بالارفتن هزینه لوله کشی بخصوص برای منازل آپارتمانی چند طبقه در بندرعباس سبب شده تا مردم تمایل چندانی به لوله کشی گاز از شبکه نداشته باشند و برای پخت و پز خود از کپسول استفاده کنند که هر کپسول حدود ۲۰ تا ۳۰ روز برای آنان دوام دارد.

پیش از این، سامانه سدف از سوی دولت قبل برای سهولت در دسترسی مردم به کپسول های گاز مایع راه اندازی و مدتی نیز برای نامنویسی مردم در آن تبلیغ شد اما عملا دیگر خبری از آن نشد و مردم در برخی مراکز عرضه کنار خیابانی شاهد گرانفروشی کپسول گاز هستند.

هزینه صدها میلیاردی برای ایجاد شبکه گازرسانی

برخی کارشناسان می گویند که لوله کشی گاز در شهرهایی مانند بندرعباس که ۹ ماه از سال هوای گرمی دارند، توجیه اقتصادی و اجتماعی نداشت و دولت می توانست با راه اندازی چند مرکز مناسب و اصولی عرضه گاز مایع و ایجاد سامانه تلفنی مناسب، کپسول مورد نیاز هر شهروند را در درب منزلش تحویل او دهد و هزینه آن را دریافت کند. چرا که با صرف صدها میلیارد تومان شبکه کشی گاز و حفر و کانال و تخریب آسفالت و… در بندرعباس برای ایجاد شبکه گازرسانی به محلات مختلف اما چون مردم از گاز صرفا برای پخت و پز استفاده می کنند، تمایل چندانی به هزینه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی برای گازکشی ندارند و می گویند با یک یا دو کپسول در ماه به راحتی نیاز خود را رفع می کنند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=3128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،