• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

یک میلیون خدمت در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس ارائه شده است

  • کد خبر : 10927
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
یک میلیون خدمت در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس ارائه شده است
مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت : ۳۵۴ هزار ۷۶۴ نفر مراجعه در ۷ ماه اول سال جاری به مراکز درمانی هرمزگان انجام شده که بالای یک میلیون خدمات ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، غلامعباس مومنی مدیریت درمان  تامین اجتماعی استان هرمزگان، امروز شنبه ۱۸ آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد  مدیریت درمان در سال جاری و گذشته پرداخت و اظهار داشت: مدیریت درمان استان هرمزگان در دو بخش بیمه ای و درمانی و در بخش درمانی نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمتگزاری می کند.

وی افزود: در بخش درمانی مستقیم مراکز ملکی تامین اجتماعی اعم از بیمارستان ها و درمانگاه ها با توجه به جمعیت بالای بیمه شدگان که بیش از ۵۰ درصد می باشد با محدودیتی های در ارائه خدمات روبرو شده است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی هرمزگان بیان کرد: درمان غیر مستقیم یکی از شیوه های پایدار در این حوزه است که بیمه شدگان تامین اجتماعی به تمامی  بیمارستان های دولتی و اکثر بیمارستان های خصوصی، کلینیک های درمانی و آزمایشگاه ها خصوصی تحت قرارداد تامین اجتماعی در سطح استان هرمزگان مراجعه کنند.

دکتر عباس مومنی ادامه داد: از طرح های موفق در درمان را به طرح بیمار یابی که شامل بیماری های دیابتی، مزمن، قلبی، فشار خون ، آسم ، اعصاب و روان ، سرطان روده بزرگ در مردان و سرطان سینه در بانوان می باشد که پیگیری می شود.

  وی اظهار کرد: بیمارستان خلیج فارس پایین ترین آمار فوتی منجر به تصادفات رانندگی را در میان  بیمارستان های تخصصی در سطح کشور را دارد و این مهم با توجه به اینکه اکثر تصادفات شرق استان و استان های همجوار به این بیمارستان است کادر بیمارستان کمیته ای  چند نفره تشکیل می دهد و به درمان می پردازد که باعث پیشرفت و کاهش آمار فوتی شده است.

مدیر کل درمان استان هرمزگان اضافه کرد: آمار مراجعه به بیمارستان ها و پاراکلینیک خلیج فارس در ۷ ماهه اول سال  ۱۴۰۲ ، بصورت سرپایی و بستری ۳۵۴ هزار ۷۴۲ نفر است که سرپایی دو برابر بستری است و مجموع بستری ۱۲۷ هزار ۸۰۰ نفر و سرپایی ۲۲۶ هزار نفر می باشد.

  به گفته این پزشک متخصص داخلی، در بخش زایمان در ۷ ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار ۱۰۰ نفر مراجعه داشته ایم که ۷۶۵ نفر بصورت سزارین نوع دو زایمان صورت گرفته است و بخاطر ترویج زایمان طبیعی در حال راه اندازی واحدی اختصاصی دربخش زایشگاه خلیج فارس هستیم.

  وی افزود: درصد سزارین نوع دوم در بیمارستان خلیج فارس نسبت به نرم جهانی پایین است که جای بسی خرسندی است که برخی از مشکلات جراحی برای بانوان ما نخواهد داشت و بعد از زایمان سریع به بچه و خانواده خود رسیدگی می کنند .

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان،  با بیان اینکه شاهد ۷ درصد افزایش جراحی ها در مقایسه با سال گذشته هستیم، ادامه داد: از ۵ هزار و ۶۴۰ هزار نفر در ۷ ماه اول سال ۱۴۰۱ به ۶ هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است و در بخش مغز و اعصاب نیز ۳۸ درصد افزایش به علت بازگشت فارغ التحصیلان این رشته به استان را شاهدیم و بخش جراحی حلق ، گوش و بینی نیز ایجاد شده است که سبب رشد اعمال جراحی شده است.

مومنی ابراز داشت: ضریب اشغال تخت بیمارستان ها در این چند ماه ۱۰۰ درصد بوده است یعنی با بحران کمبود تخت مواجه هستیم و به دنبال راه اندازی بخش های جدیدی هستیم اما به علت کمبود پرستار و پزشک این معضل ادامه دارد و یکی از دلایل آن شرکت استان های همجوار در آزمون ها است که بعد از قبولی به دنبال بازگشت به استان خود هستند و این معضل را به وجود آورده اند.

  به گفته وی، تعداد بستری شدگان در بیمارستان خلیج فارس در سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار ۶۱۸ نفر و در ۷ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۱ هزار ۴۸۸ نفر بوده است و آمار مراجعه به اورژانس بیمارستان خلیج فارس در ۷ ماهه اول سال ۱۴۰۱ به مجموع ۵۷ هزار ۷۶۲ نفر  و دو برابر افزایش و در سال جاری با ۲۱ درصد افزایش به ۶۹ هزار ۹۹۴ نفر افزایش یافته است.

  مدیر کل درمان تامین اجتماعی هرمزگان گفت: یکی از موفقیت های که در بخش درمان در هرمزگان انجام شده تعرفه های ۵۰ درصدی پرستاران است که با حضور معاون مدیر عامل انجام شد و ما در همین روند ۲۰ درصد کاهش هزینه و ۱۸ درصد افزایش عملکرد داریم.

  وی اظهار کرد: در هفت ماه اول  سال جاری مجموع کل مراجعان کنندگان به مراکز درمانی و بیمارستان های تامین اجتماعی ۳۵۴ هزار و ۷۶۴ نفر بوده که بالای یک میلیون خدمات ارائه شده است.

  مدیر کل درمان تامین اجتماعی هرمزگان، با بیان اینکه بزودی کلینیک ناباوری راه اندازی می شود، افزود: برای ارتقا سلامت و همکاری با گروه های جهادی، حضور در زندان ها ، سوانح و حوادث و شاخصه های پیک سلامت فعالیت های چشمگیری انجام داده ایم.

کار کارشناسی ۵  پروژه عمرانی درمانی در استان هرمزگان پایان یافته است

مهدی پایان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان هم گفت: اداره امور مالی مدیریت درمان استان هرمزگان دستگاه برتر کشوری در سال جاری معرفی شده است.

 وی با اشاره به آغاز اخذ مجوز ۵ پروژه عمرانی درمانی در استان هرمزگان، گفت: مکاتبات لازم برای احداث درمانگاه ۵ هزار و ۳۰۰ متری خلیج فارس با شهرداری آغاز شده و به مرحله کلنگ زنی رسیده است که بزودی کلنگ زنی می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان ادامه داد: برای درمانگاه حاجی آباد مجوز اخذ شده و در مورد درمانگاه بندر خمیر نیز در حال دریافت زمین هستیم. در مورد درمانگاه پارسیان نیز خیران به پای کار آمده اند و برای درمانگاه بستک نیز در حال کارشناسی و اخذ زمین قرار داریم.

پایان خاطرنشان کرد: کارشناسی همه این ۵ پروژه در مرحله آخر مجوز است که در ۴ سال آینده  شاهد اتفاقات خوبی در استان در زمینه درمان خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=10927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،