• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
0

اجرای بیش از ۲ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای در فولاد هرمزگان

  • کد خبر : 13033
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
اجرای بیش از ۲ میلیارد یورو طرح توسعه‌ای در فولاد هرمزگان
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: اولویت فولاد هرمزگان اجرای طرح‌های توسعه‌ای در امسال است که اکنون ده‌ها طرح به ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو در این شرکت در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ عطاءالله معروفخانی گفت : با به ثمر رسیدن این طرح‌ها، ظرفیت تولید به ۳.۳ میلیون تن تختال خواهد رسید که سهم ۳۰ درصدی در توسعه ۱۰ میلیون تنی استان هرمزگان خواهد داشت.

وی گفت: البته برای این توسعه تمهیداتی اندیشیده شده است که می‌توان به احداث یک نیروگاه مشترک با فولاد مبارکه و فولاد سنگان اشاره کرد، درصورتی‌که طرح‌های فولاد هرمزگان به بهره‌برداری برسند، شاهد جهش اقتصادی در استان هرمزگان و صنعت فولاد کشور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان همچنین در خصوص میزان تولید محصولات فولادی در فصل بهار،افزود: با رکوردشکنی‌های متعدد در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، موفق به رشد ۴.۳ درصدی تولید به میزان ۹۹۹ هزار و ۴۳۲ تن در فولاد هرمزگان شدیم؛ اما تداوم این وضعیت نیازمند کاهش محدودیت‌ها و تأمین به‌موقع انرژی است.

معروفخانی گفت: در سه ماه نخست امسال میزان تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان با رشد ۷.۸ درصد به ۵۰۴ هزار و ۳۰۶ تن، تختال فولادی به ۴۴۰ هزار و ۸۳۲ تن، بریکت ۲۴ هزار و ۸۴۹ تن و تولید آهک به ۲۹ هزار و ۴۴۵ تن رسید.

معروفخانی افزود: امسال‌ نیز که از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، فولاد هرمزگان نیز در فروردین‌ماه و هم در اردیبهشت‌ماه موفق به ثبت رکورد‌های تولید ماهیانه در هر ۲ واحد فولادسازی و احیا مستقیم شد.

وی گفت: در طول تاریخ فعالیت فولاد هرمزگان تاکنون سابقه نداشته است که هر ۲ واحد تولیدی طی ۲ ماه پیاپی رکوردشکنی کنند و این رکوردشکنی‌ها نشان داد که هر زمان فرصتی به دست آید، کارکنان و کارگران خلاق فولاد هرمزگان از آن به نحو احسن استفاده می‌کنند و رکورد‌های تولید را برجای می‌گذارند.

اعمال محدودیت‌های برق در فولاد هرمزگان امسال زودتر از پارسال

وی با اشاره به آغاز محدودیت‌های برق برای صنعت فولاد کشور، گفت: در سال‌جاری محدودیت‌ها زودتر از هر زمان دیگری برای صنعت فولاد کشور و فولاد هرمزگان اعمال شده است و در زمان‌های اوج مصرف، قادر به انجام فعالیت نیستیم و تنها شب‌ها که مصرف برق در کشور کاهش می‌یابد، اجازه تولید داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: البته تلاش می‌کنیم با رایزنی و مساعدت مسئولان استانی و وزارت نیرو، سهمیه بیشتری از برق دریافت کنیم تا دچار افت تولید نشویم؛ باید توجه داشت که بدون فراهم آمدن زیرساخت‌ها هرگز نمی‌توان جهش تولید را محقق کرد و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و مساعدت مسئولان و هماهنگی میان سازمان‌های متولی است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=13033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،