• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
4
به همت سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان؛

تور صنعتی خبرنگاران حوزه صنعت و معدن هرمزگان برگزار شد

  • کد خبر : 12981
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
تور صنعتی خبرنگاران حوزه صنعت و معدن هرمزگان برگزار شد
همزمان با دهه تولید و تجارت، به همت سازمان صنعت ،معدن و تجارت هرمزگان؛ تور صنعتی خبرنگاران این حوزه برگزار شد.

بازدید از کارخانه شیشه و فلوت هرمز

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گروه صنعتی کاوه بزرگترین تولید کننده شیشه و بلور است گفت: گروه صنعتی شیشه با ۶ کارخانه بلور و ۳ کارخانه بطری و جام ،۷۰ درصد بازار شیشه ایران را در دست دارد.

سیدرضا میرراشد افزود: ساخت بزرگترین کارخانه شیشه کشور در هرمزگان با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان هم اکنون دارای۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی  است.

بیشترین دغدغه وی تأمین آب وبرق بود که برای پیشرفت فیزیکی این پروژه است .

مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز با تاکید بر اینکه احداث این کارخانه در هرمزگان دارای مجوز های لازم زیست محیطی است ابراز کرد :در ۳ نقطه ایران (مشهد،مراغه و ساوه)دارای کارخانه هستیم که یکی از کارخانه ها به عنوان صنعت سبز به ثبت رسیده است.

راشد ادامه داد:در صورت راه اندازی این کارخانه ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۱۰۰ نفر اشتغال به صورت غیر مستقیم در هرمزگان ایجاد خواهد شد و روزانه یکهزار تُن تولید شیشه در هرمزگان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد : پس از راه اندازی این صنعت در هرمزگان یکی از بزرگترین خیرین در حوزه مسئولیت های اجتماعی و چند گام جلوتر از مسئولین استانی خواهیم بود.

مدیر کارخانه شیشه فلوت هرمز خواستار همکاری بیش از پیش مسئولین برای راه اندازی این کارخانه طبق برنامه زمانبندی شد.

بازدید از روند احداث شهرک تخصصی شیشه

کارشناس شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان در حاشیه  این بازدید گفت: این شهرک با مساحت ۸۳۰ هکتار سال گذشته و با هدف ایجاد شهرک فرا استانی و ملی جهت ارتقای تولید شیشه در سطح کشور تا سقف ۵ میلیون تن در سال با سرمایه گذاری اولیه بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

محمدزاده با بیان اینکه حدود ۹۳۰ قطعه در این پروژه پیش بینی شده  بیان کرد: قطعه بندی این مجموعه از ۳۰۰۰ متر تا ۱۰ هزار متر است و طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی ها شهرک شیشه تحت عنوان شهر شیشه، سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز نخست این پروژه به مساحت۵۰ هکتار  آغاز شده و جاده دسترسی نیز به طول تقریبی ۱/۷ کیلومتر احداث شده است.
کارشناس شرکت شهرک های صنعتی استان  تصریح کرد : در فاز بعدی انتقال آب از خط انتقال خلیج فارس  در دستور کار است و در حال حاضرنیز خط انتقال آب از نزدیکی شهرک عبور کرده و به زودی به شهر شیشه آب می رسد.

یاد آور می شود ؛شهر صنعتی شیشه هرمزگان در زمینی به مساحت تقریبی یک هزار هکتار در شرق بندر خمیر(۴۰ کیلومتری خمیر) و شمال غرب شهر بندرعباس احداث خواهد شد.

 بازدید از بهسازی جاده دسترسی کارخانه سنگ گچ

محمد رضا صالحی ،کارشناس بهره برداری معادن استان گفت : این پروژه که راه دسترسی به معادن سنگ گچ بندرخمیر است در سه قطعه اجرا شده است از محل برگشت حقوق دولتی معادن استان با همکاری سازمان ایمیدرو و وزارت  صنعت و معدن اجرا شده است.

وی ادامه داد: این راه دسترسی در قالب سه محور تعریض و بهسازی شد که هزینه حمل سنگ گچ از معادن به محل مصرف را کاهش  داده و توان رقابت در بازارهای بین المللی  را برای ما افزایش می دهد.کارشناس بهره برداری معادن استان بیان کرد : این سه قطعه در مجموع ۱۱ کیلومتر طول داردو اعتبار هزینه شده برای بهسازی آنها ۱۱۱ میلیارد  تومان  بوده است.

بازدید از کارخانه سیمان هرمزگان

مهران امامی  معاون فنی و مدیرکارخانه شرکت سیمان هرمزگان  نیز درجمع خبرنگاران در محل کار خانه سیمان هرمزگان گفت :با توجه به محدودیت انرژی طی سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش ظرفیت تولید داشتیم و به زودی افزایش تولید ۵۰۰ تن در روز در خط یک را خواهیم داشت.

وی ادامه داد:  در خصوص رعایت ماده ۱۶ ،پروژه احداث نیروگاه را خواهیم داشت که  در حال مکان یابی و اخذ موافقت های مشاور هستیم .

معاون فنی و مدیرکارخانه شرکت سیمان هرمزگان همچنین در خصوص استفاده از آبهای غیرمتعارف گفت : در این زمینه یک مخزن ۷ هزار متر مکعبی ایجاد شده و یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی نیز در دست احداث است.امامی همچنین با اشاره به رعایت موارد زیست محیطی از طرف این کارخانه  تاکید کرد در این رابطه کارهای اولیه پروژه تبدیل الکتروفیلتر به بگ هاوس انجام شده است و در سال آینده و با احتساب قیمت‌های فعلی، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،