• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
3
به همت سازمان ،صنعت،معدن و تجارت هرمزگان؛

همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه  هرمزگان برگزار شد

  • کد خبر : 13043
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه  هرمزگان برگزار شد
همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان با حضورنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،استاندار هرمزگان،فرمانده سپاه امام سجاد (ع) ،رییس سازمان صمت استان و جمعی از مدیران واحد های صنعتی استان و صنعتگران در سالن شرکت گاز بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛رئیس سازمان صمت هرمزگان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید گفت : در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به احیا واحد های صنعتی راکد شد .

 ارایه بسته حمایتی به تولید کنندگان  واحدهای مختلف صنعتی

خلیل قاسمی از ارایه بسته حمایتی به تولید کنندگان  واحدهای مختلف صنعتی خبر دادو افزود : ارایه این بسته حمایتی در راستای رفع دغدغه و مشکل این واحد ها ،برنامه ریزی وتدوین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد ۳ ساله دولت سیزدهم در بخش صنعت و معدن در استان هرمزگان پرداخت و گفت : در  حوزه اکتشافات معادن ، قریب به ۳۵ هزارکیلومتر مربع مساحت استان پیگیری و مطالعات  معدنی صورت گرفته  است که استخراج در این بخش ۵۴ میلیون تُن افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود :در یک سال گذشته ۷ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در هرمزگان به بهره برداری رسید و امکان واگذاری زمین برای سرمایه گذاران نیز وجود دارد.

وی همچنین از رشد ۱۴ درصدی صدور جوازهای تاسیس در دولت سیزدهم در قیاس با دولت قبل خبر دادو گفت : صدور تعداد ۱۸۲۰ فقره جواز برای ایجادوتوسعه کارگاه­های صنعتی در استان در دولت سیزدهم  صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به رشد ۵۵۱ درصدی حجم سرمایه گذاری جواز تاسیس های صادره در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت قبل ابراز کرد : حجم کل سرمایه­گذاری برای ایجاد این تعداد کارگاه، معادل ۶۳۰۰۰۴۴ میلیارد ریال در دولت سیزدهم بوده است.

وی تصریح کرد: شاهد رشد ۶۴ درصدی فرصتهای شغلی ایجاد شده در دولت سیزدهم در قیاس با دولت قبل،  هستیم که در این رابطه تعداد ۶۳۸۵۴ فرصت شغلی جدید در استان در دولت سیزدهم بوده است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان از کسب رتبه سوم در سرمایه گذاری جوازتاسیس های صنعتی صادره در سال ۱۴۰۱ ،کسب رتبه اول در سرمایه گذاری جوازتاسیس های صنعتی صادره در سال و کسب رتبه دوم جوازتاسیس های صنعتی صادره در سال ۱۴۰۳  خبر داد.

رتبه اول سرمایه گذاری در کشور

خلیل قاسمی  تاکید کرد :مهمترین تلاش ما در حوزۀ سرمایه گذاری بوده که توانسته ایم رتبه اول سرمایه گذاری در کشور را کسب نماییم همچنین بیش از یکهزار و ۸۰۰ طرح سرمایه گذاری را در این مدت شروع کرده و مجوزهایشان را صادر نمودیم.

وی اظهار کرد: تولیدات صنایع فعال استان از ۲۰ میلیون تُن درابتدای دولت سیزدهم به ۲۶ میلیون تن افزایش یافته است همچنین در حوزه صادرات غیرنفتی که در ابتدای دولت سیزدهم حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود، در این سه ماه به بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صمت  به  رشد ۶۷ درصدی ساخت و تعمیرات کشتی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت : آغاز ساخت چهار واحد تولید شیشه و کربنات با پیشرفت ۱۰ تا ۶۰ درصدی  ،افتتاح یک میلیون تن ظرفیت تولید کنستانتره آهن هماتیت ،راه اندازی ۳۶ واحد معدنی جدید ، فراخوان مزایده ۲۷۶ بسته معدنی، راه اندازی ۱۹۹ واحد صنعتی جدید، اجرای زیرساخت مناطق پارسیان و خلیج فارس بالغ بر ۶۲۰۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۴۵ تا ۱۰۰درصد نیزدر دولت سیزدهم  انجام شده است.

نوسانات ارزی ،تورم و بروکراسی های اداری صنعتگران را نا امید می کند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در این همایش با اشاره به مشکلات و دغدغه های فعالین اقتصادی گفت : نوسانات ارزی ،تورم و بروکراسی های اداری سبب کندی کار در حوزه صنعت و اقتصاد و ناامیدی صنعتگران  را به دنبال دارد.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده همچنین به اصلاح و بازنگری قوانین در حوزه صنعت اشاره کرد و افزود : در اصلاح قوانین باید ظرفیت های داخلی و تلاش برای ورود تکنولوژی نوین به این بخش مد نظر قرار گیرد .

وی همچنین بررفع  چالش کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص در استان تاکید کرد و ابراز داشت : با پیوند بین صنایع و دانشگاه مشکل تامین نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز صنایع برطرف خواهد شد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات زیست محیطی حاصل از تمرکز و استقرار صنایع در یک نقطه استان بر لزوم توجه به توزیع متوازن صنعت در سواحل شرق و غرب استان تأکید کرد  و افزود : یکی از دل‌نگرانی‌ها ما بحث‌های زیست محیطی صنایع است و باید برای تمرکز زدایی از صنایع در حاشیه شهر بندرعباس فکری کرد چرا که ما سواحل عریض و طویلی در استان هرمزگان داریم و می‌طلبد که در استقرار صنایع به مباحث زیست محیطی و توزیع متوازن صنعت در شرق و غرب استان توجه شود.

حجت الاسلام عبادی زاده در ادامه خواستار توجه به بازاریابی و تجارت و همچنین احداث صنایع پایین دستی در راستای اشتغال آفرینی بیشتر در استان شد.

راه پیشرفت کشور افزایش تولید است

نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه راه پیشرفت کشور افزایش تولید است گفت :با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری نموده اند ،نشان از توجه به توده مردم و سرمایه های نهفته جامعه برای رشد تولید است.

سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی ادامه داد: مسئولین نیز بر اساس  وظیفه و مسئولیت باید تسهیل کننده و رفع کننده موانع تولید باشند تا رشد اقتصادی حاصل شودو مشکل بیکاری و تورم در جامعه برطرف شود.

وی تاکید کرد : شرق هرمزگان قطب تولیدات کشاورزی است که در این راستا نیاز به احداث صنایع تبدیلی در این مناطق لازم و ضروری است.

توسعه طولی و عرضی صنعت در دستور کار  است

استاندار هرمزگان نیز در این همایش بزرگ اظهار کرد: مزیت نسبی ایران انرژی و خوراک ارزان است و متاسفانه به دلیل ایرادی که در توسعه صنعتی داریم این مزیت منحصر‌به حلقه‌های بالایی زنجیره ارزش شده است.

مهدی دوستی بیان کرد :  برای ایجاد فرصت استفاده صنایع پایین دست ازاین مزیت‌ها، طی دولت سیزدهم توسعه طولی و عرضی صنعت در دستور کار قرار گرفت تا صنایع بتوانند محصولات مورد نیاز استان را تولید کنند که نمونه آن آغاز احداث مجموعه تولید فولاد آلیاژی است که برای رفع نیاز صنایع پیشران استان، ۸۰۰ هزار تن از گریدهای مختلف فولاد را تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به تمرکز چندین دهه‌ای کشور بر روی کانی‌های فلزی، گفت: هرمزگان ظرفیت بالایی در حوزه کانی‌های غیر فلزی دارد که به عنوان بال دوم توسعه معدنی با آماده ‌سازی زیرساخت‌های معدنی و بهره‌برداری از بندر تخصصی خمیر اتفاقات بزرگی در این حوزه افتاده است و با این هماهنگ سازی بین داشته‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری، اقدام مهمی در راستای توسعه صنعت و معدن هرمزگان را دنبال کردیم.

استاندار هرمزگان انباشت سرمایه را مادرِ توسعه در هر جامعه‌ای دانست و تاکید کرد: در راستای توسعه بندر شهید رجایی و حل چالش‌های این بندر نیز امروز ۲۵۰ هزار تن سیلو در دست ساخت داریم و طرح توسعه شبکه ریلی داخل بندر شهید رجایی نیز آغاز شده ضمن اینکه الحاق اراضی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به این بندر نیز انجام شده است‌.

یادآور می شود ؛در این همایش احسان دشتیانه ،مدیر عامل شرکت صبا فولاد و تهمتن ،رییس خانه صنعت و معدن استان به نمایندگی از واحد های منتخب و نمونه استان سخنرانی نمودند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از ۲۷ واحد نمونه صنعتی و معدنی استان  تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=13043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دبیر جشنواره استانی، دریا دکترعلیزاده، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس شورای امربه معروف و نهی از منکر ، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شعر آیینی شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، عیسی عباسی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محفل ادبی،یک اربعین شعر مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیر عامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مدیرکل کانون پرورش فکری استان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، هرمزگان پروین پشتکوهی،