• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

اندیشکده حکمرانی دانشگاه هرمزگان با حضور مشاور رئیس مجلس افتتاح شد

  • کد خبر : 10791
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
اندیشکده حکمرانی دانشگاه هرمزگان با حضور مشاور رئیس مجلس افتتاح شد
اندیشکده حکمرانی دانشگاه هرمزگان با حضور مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه هرمزگان افتتاح و مهدی میرزاده کوهشایی به ریاست آن منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، سید موسی پورموسوی، ششم آذرماه، در آیین افتتاح اندیشکده حکمرانی در دانشگاه هرمزگان، به فلسفه تشکیل اندیشکده حکمرانی استانی اشاره و اظهار کرد: ظرفیت های بی نظیر و کم نظیری در حوزه نخبگانی در استان ها به‌ویژه در هرمزگان وجود دارد که باید از بهترین‌ها بهره برد.

وی عنوان کرد: شیوه حکمرانی در کشور بصورت متمرکز در مرکز تصمیم گیری می کند که با توسعه و پیشرفت کشور در تمام زمینه ها باید اصلاحات در این زمینه اندیشیده شود.

مشاور رئیس مجلس به نقش مردم و نخبگان در حکمرانی پرداخت و تصریح کرد: در جمهوری اسلامی مردم به عنوان یک سرمایه بشمار می‌روند و هنر حکمرانی انقلاب اسلامی ایران با تمام کشورها تفاوت دارد که از مردم قدرت ساخته و توانسته در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشته باشد.

وی تاکید کرد: استان هرمزگان در محور دریا پایه با وجود بیش از ۲ هراز کیلومتر ساحل ظرفیتی را برای این طرح ایجاد کرده است و در نظام پرداخت مسائل با دیدگاه استانی ظرفیت سازی های بسیار عالی در اصلاح قوانین و اشراف و آگاهی در این حوزه انجام گرفته است.

مشاور رییس مجلس در پایان عنوان داشت: از نخبگان در دو حوزه ارائه پیشنهادات سیاستی یا به تعبیر ارائه نظرات و دیدگاه های مختلف و نیز پیشنهادات ترمیمی نیازمند نظردهی هستیم که می تواند برخی از این مباحث را سامان دهد.

*با افتتاح اندیشکده حکمرانی شاهد توسعه ملی و استانی خواهیم بود*

مصطفی ظهیری‌نیا، سرپرست دانشگاه هرمزگان نیز خاطرنشان کرد: در مباحث توسعه دو دیدگاه وجود دارد، نخست تمرکز گرا که مباحث توسعه را از فرایند تصمیم گیری و پیگیری از نهاد های بالادستی را انجام می دهد و دیگری غیر متمرکز.

وی افزود: در غیر متمرکز که همان پیگیری از ناحیه جریانات پایین دستی شروع و پشتیبانی می شود محسوب می‌گردد که مبتنی بر فعالیت گروه‌های مختلف مردمی است.

سرپرست دانشگاه هرمزگان ادامه داد: خلأ در موضوع حکمرانی در توسعه و پیشرفت یک امری قابل مشهود است که با این هدف استان هرمزگان به عنوان هجدهمین اندیشکده حکمرانی افتتاح می شود و با افتتاح این اندیشکده در استان هرمزگان شاهد توسعه ملی و استانی خواهیم بود تا اتاق فکر برای استان شکل گرفته و سبب تحولات اساسی شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=10791

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،