• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

بازدید هیات تجاری موریتانی از ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان

  • کد خبر : 11308
  • ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
بازدید هیات تجاری موریتانی از ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان
هیات چهار نفره تجاری جمهوری اسلامی موریتانی با سفر به هرمزگان از ظرفیت‌های شیلاتی این استان بازدید کرده و دوره آموزشی «اصول مدیریت ماهیگیری» را فرا گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، جمهوری اسلامی موریتانی در این مراسم بازدید هیات تجاری جمهوری اسلامی موریتانی از ظرفیت‌های شیلاتی هرمزگان را فرصتی برای بهره‌وری بیشتر در حوزه‌های شیلاتی ۲ کشور عنوان کرد و از استقبال هرمزگان برای سرمایه‌گذاری شیلاتی و افزایش تعاملات در حوزه شیلات با این کشور خبر داد.

رضا عباس‌ پورنادری با بیان اینکه ظرفیت‌های شیلات هرمزگان می‌تواند محور توسعه بیش از پیش استان هرمزگان به‌ویژه در نواحی ساحلی شرق و غرب استان شود، افزود: مجموعه فعالیت‌های شیلات استان هرمزگان به الگویی درخشان ملی و بین‌المللی تبدیل شده که مورد استقبال کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است.

مدرس دوره آموزشی اصول مدیریت ماهیگیری، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی در هرمزگان برای هیات مدیران شیلاتی جمهوری اسلامی موریتانی ابراز کرد: هدف بازدید این هیات از ایران در واقع تکمیل آموزش، آشنایی ملموس و نزدیک با توانمندی‌های صیادی، صنعتی، آبزی‌پروری، بررسی خرید و تجهیزات صید و صیادی از ایران، آشنایی با صنایع عمل آوری، بسته‌بندی و فرآوری محصولات دریایی ایران، امکان خرید شناورهای صیادی از ایران و دعوت از بخش خصوصی کشور جهت ایجاد صنایع شیلاتی در این کشور است.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز معرفی ظرفیت‌های شیلاتی، استقبال و تمایل به همکاری و سرمایه‌گذاری متقابل، ارتقای روابط و تحکیم روابط بین‌المللی را از مهم‌ترین دستاوردهای سفر این هیات موریتانی به استان عنوان و تصریح کرد: حضور هیات‌های اقتصادی و سرمایه‌گذار خارجی و به‌طور کلی حمایت از فعالیت‌های بخش خصوصی و ارزآوری از این مهم، از جمله اقدامات مناسب دولت مردمی در عرصه‌های بین‌المللی است.

مسعود بارانی، برخورداری از ظرفیت صید افزون‌بر۳۲۰ هزار تنی هرمزگان، وجود ۹۷ واحد صنایع شیلاتی، حدود ۵۰ هزار هکتار ظرفیت مستعد پرورش میگو، بیش از ۱۱۳ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان دریایی در قفس را از مهم‌ترین ظرفیت‌های شیلاتی استان برشمرد.

وی یادآورشد: برخورداری از واحدهای تولید و تکثیر جلبک، ماهیان زینتی آب شور و شیرین، پرورش ماهیان خاویاری و گرمابی، بیش از ۳۵هزار نفر صیاد و ۱۹ بندر صیادی، بخش دیگری از ظرفیت‌های شیلاتی استان است.

هیات جمهوری اسلامی موریتانی، از کارخانه تن ماهی در بندرعباس، بازار ماهی فروشان بندرعباس و بندر صیادی بندرعباس بازدید کردند و در ادامه سفر به هرمزگان، عازم جزیره قشم برای بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی این شهرستان شدند.

جمهوری اسلامی موریتانی کشوری در شمال غربی آفریقا به پایتختی «نواکشوط» است. زبان رسمی موریتانی عربی و واحد پول آن «اوقیه» است.

نام این کشور از نام «موریطنیه» گرفته شده که یک پادشاهی اقوام بربر بود که از سده سوم پیش از میلاد تا سده هفتم میلادی بر بخش هایی از شمال آفریقا حکومت می‌کرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=11308

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،