• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
6
استاندار هرمزگان در آیین کلنگ‌زنی فاز دوم کارخانه کنستانتره آهن مطرح کرد:

تکنولوژی سبز HMPT گام بلند استان در نزدیک سازی هماتیت به مگنتیت است

  • کد خبر : 12987
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
تکنولوژی سبز HMPT گام بلند استان در نزدیک سازی هماتیت به مگنتیت است
استاندار هرمزگان در آیین کلنگ‌زنی فاز۲ تولید کنستانتره آهن معدن تنگ زاغ حاجی‌آباد، بهره‌گیری از فناوری‌ نوین و سبز را علاوه بر گام بلند استان در پرعیارسازی هماتیت، تحقق اهداف محیط‌زیستی در توسعه دانست.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ استاندار هرمزگان در آیین کلنگ زنی فاز دوم طرح توسعه کارخانه کنسانتره آهن تنگ زاغ شهرستان حاجی‌آباد، با اشاره به اهمیت بهره گیری از فناوری های سبز در این فاز از طرح توسعه معدن گفت: پیشبرد همزمان اهداف حفظ محیط زیست و تربیت نیروی متخصص بومی در هنرستان ‌ها، فرهنگ توسعه مطلوب صنایع و حرکت درست استان در این مسیر است.

استاندار هرمزگان افزود: در زنجیره فولادی پایه توسعه سنگ آهن مگنتیت است درصورتیکه ما حدود ۸۰۰میلیون تن کشف سنگ آهن هماتیت داریم و امروز فاز دوم کنستانتره آهن در حالی کلنگ زنی شد که با بهره‌گیری از تکنولوژی HMPT گام بلندی در رفع این ضعف برمی دارد.

دوستی ادامه داد: تبدیل سنگ آهن هماتیت به گاما و نزدیک کردن خصلت آن به سنگ آهن مگنتیت با استفاده از هیدروژن بجای گاز کک، اقدام بسیار مهمی است که در نهایت بر تأمین خوراک سایر زنجیره های پایین ‌دستی استان نیز تأثیرخواهد داشت.

وی سلیس را یکی از مواد باطله این فاز دانست و عنوان داشت:استفاده از این سیلیس می تواند بخشی از نیاز کارخانه‌های جدید استان را تأمین کند، ضمن اینکه در کنار این طرح توسعه،اقدامات جانبی مهم دیگری مثل بازیافت آب، تولید برق با پنل‌های خورشیدی و کاشت درخت در کمربند سبز نیز در دست اقدام است.

در حاشیه این آیین کلنگ‌ زنی، استاندار هرمزگان از آزمایشگاه معدن و تجهیزات بروزرسانی شده آن بازدید و با پرسنل بومی آزمایشگاه درخصوص نحوه شناخت و تفکیک سایرفلزات از سنگ آهن و کنستانتره گفتگوکرد.

گفتنی‌ست همزمان با دهه تولید و تجارت عملیات کلنگ‌زنی فاز۲ طرح توسعه کنستانتره آهن معدن تنگ زاغ حاجی آباد باحضور حجت الاسلام دری امام جمعه شهرستان، فرماندار، مدیرکل صمت و مسئولان شهرستان در زمینی به مساحت ۳۷هکتار با اعتباری بالغ بر ۳همت انجام شد، در این فاز برای تولید ۲/۵میلیون تن خوراک؛ بیش از ۴۰۰ نفر مشغول به کار خواهندشد.

لازم به ذکراست فازاول، کارخانه کنسانتره تنگ زاغ تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون پیشرفت ۸۵ درصدی دارد که ضمن جلوگیری از خام فروشی بیش از ۳۰۰ هزار تن مواد معدنی، زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر مستقیم را برای شهرستان حاجی آباد فراهم کرده است.

استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان حاجی‌آباد، همچنین سی و یکمین هنرستان تخصصی جوار معدن را در زمینی به مساحت۴۰۰۰مترمربع و زیربنای ۹۸۰مترمربع در قالب ۹ کلاس درس کلنگ‌زنی کرد که از محل مسئولیت‌های اجتماعی شرکت سنگ آهن لاوین بصورت کاملا خیرساز ساخته می‌شود و مهرماه سال آینده پذیرش دانش‌آموز خواهد داشت.

بازدید از محله بلوچ‌های شهر حاجی آباد آخرین برنامه استاندار بود، این محله قدیمی حاجی‌آباد زمستان سال قبل بعد از دهه‌ها بلاتکلیفی به شهر الحاق شده است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=12987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،