• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

افزایش ۷۲ درصدی جذب ماده خام در واحد صنایع تبدلی در دولت سیزدهم

  • کد خبر : 13346
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
افزایش ۷۲ درصدی جذب ماده خام در واحد صنایع تبدلی در دولت سیزدهم
تور رسانه‌ای یک‌روزه به همت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با حضور خبرنگاران و همراهی ریاست سازمان جهاد کشاورزی از شرکت‌های استحکام موتور اقیانوس برند امیر خان و کارخونه تولید سس و تولیدی ماهی خشک واقع در شهرک صنعتی گمبرون، کشتارگاه صنعتی مرغ مکران آنامیس واقع در میناب و بزرگترین نخلستان مجهول دنیا در بشاگرد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ مجید کمالی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مکران گفت: ۲۲۳ واحدهای صنایع تبدیلی در استان مشغول به کار هستند که ۲ میلیون و ۷۳ هزار تن ماده خام کشاورزی را جذب می کنند، سبب اشتغالزایی بالغ بر ۶ هزار ۱۲۴ نفر شده است. تا قبل از دولت سیزدهم این واحد ها ۱۶۹ بوده با جذب یک میلیون و دویست هزار تن بوده که درعملکرد ۳۵ ماه دولت سیزدم ۱۶۹ واحد به ۲۲۳ واحد رسید است. جذب هم از یک میلیون و دویست هزار تن به ۲ میلیون هفتاد تن افزایش یافت که جذب ماده خام در واحد صنایع تبدلی ۷۲ درصد افزایش داشته است.

راه‌اندازی خط تولید بسته‌بندی خشکبار
در بازدید خبرنگاران از شرکت استحکام موتور برند امیرخان و کسری صنعت با مدیرت شرکت ” خداداد قلی‌زاده” گفتگو کردند.
وی در خصوص اهدافش از راه‌اندازی این شرکت گفت: از یک کار غیرکشاورزی با جدیت و پشتکار وارد این مجموعه شدم، توانستم شرکت استحکام موتور که بزرگ‌ترین کارخانه بسته بندی خشکبار و حبوبات در جنوب کشور است را به بهره‌برداری برسانم. وی گفت: این شرکت ۸ خط تولید بسته بندی خشکبار از جمله حبوبات، چای،سویا، پسته و … است. قلی‌زاده اظهار کرد: ۲۰ نفر مستقیم در این شرکت مشغول کار هستند که با تسهیلات بیشتر می‌توانیم ۳ خط دیگر را ظرف چند ماه راه‌اندازی کنیم که سبب افزایش اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در راه‌اندازی کارخانه تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه درگردش به همت سازمان جهاد کشاورزی پرداخت شد.

بزرگ‌ترین کارخانه سس در جنوب کشور
“کسری مردای بیرون” مدیریت کارخانه سس باریز و آفرنیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این کارخانه بزرگ‌ترین مجموعه سس در جنوب کشور است که با ۵۰ طرح سس مختلف برای اولین‌بار در شکل‌های متفاوت تولید می‌شود. وی اظهار کرد: این مجموعه با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومان که یک چهارم تسهیلات از طریق جهاد کشاورزی تامین شده است به بهره‌برداری رسید. وی گفت: کسری صنعت برند باریز و آفرنیان دو قشر مختلف جامعه با دو برند کار است. این محصول شامل انواع سس سرد و گرم است. علاوه بر این با یک نوع آوری توانستیم سس پروتئینی تولید کنیم که در کشور نظیر نداشته است. اکنون تحت تست است و تا شش ماه آینده وارد بازار می‌شود. تولیدات ما در بازار ماهانه بالغ بر ۶۰۰ تن است. وی خاطرنشان کرد: برند باریز ۳ سال است که وارد بازار شده است، قبلاً در سطح شهر تولید سس انجام می شد، اکنون ۶ ماه است که به کارخانه صنعتی منتقل شدیم. وی گفت: در حال حاضر ظرفیت فروش در بازار ۶۰۰ تن با تنوع محصول متعدد و ۵۰ مدل سس های مختلف وارد بازار شده است. مردای بیرون گفت: در این مجموعه ۱۵ نفر مستقیم و ۱۰ نفر غیرمستقیم مشغول بکار هستند که اگر مجموعه افزایش یابد ظرفیت اشتغال‌زایی تا ۵۰ نفر افزایش می‌یابد.وی خاطرنشان کرد: مواد اولیه این سس‌ها از کشاورزی استان تأمین می‌شود بیشتر از محصولات خام‌فروشی فراوری می‌کنیم و در آینده با رونق در کار برنامه برای صادرات هم داریم.

خشک‌کردن ماهی به‌صورت مدرن با دستگاه
“حامد طاهریان” مدیر واحد تولیدی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با خشک‌کردن ماهی که کیفیت ۲ یا سه دارند آنزیم‌های مفید به آنها اضافه می‌شود و طعم آن چندین برابر بهتر می‌شود. وی گفت: این طرح قبلاً به‌صورت سنتی انجام می‌شد؛ مانند قشم، ما جزء اولین شرکتی بودیم که به‌صورت مدرن با دستگاه ماهی را خشک می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ماهی‌های سارم و گربه‌ماهی در اینجا خشک می‌شود که ارزش‌افزوده دارد و به بازار شرق آسیا سری لانکا و تایلند صادر می‌شود. افتخار می‌کنیم جزء اولین شرکت‌هایی هستیم که ماهی‌ها به‌صورت منجمد صادر می‌کنیم.
وی گفت: صید ما اکنون ۳ برابر شده است این کارخانه در سال ۱۴۰۱ استارت خورد با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان راه اندازی شد و سبب اشتغالزایی ۲۰ نفر شده است که ظرفیت اشتغالزایی ۵۰ نفر هم داریم. وی خاطرنشان کرد: در ماه ۷۵ تن تولید می‌کنیم که ظرفیت ۲۰۰ تن هم داریم.

جان دوباره کشتارگاه مرغ مکران آنامیس
” علی داوری” مدیر شرکت مرغ مکران آنامیس میناب در بازدید خبرنگاران به کشتارگاه گفت: ۲ سال قبل این کشتارگاه آتش گرفت، مسئولان با آن عکس یادگاری گرفتند و قول دادند که وام برای بازسازی آن اختصاص می‌دهند؛ اما خبری نشد.
وی خاطرنشان کرد: با کمک مهندس “عباس مویدی” رئیس سازمان جهاد کشاورزی و پرداخت ۲۷ میلیارد تومان تحصیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان که خودم هزینه کردم توانستم این کشتارگاه به نیت صادرات به بهره‌برداری برسانم و جانی دوباره بگیرد. ۲ سال کشتارگاه تعطیل شد مرغی که در لیردف جاسک بود به دلیل نبود کشتارگاه برای کشتار به بندرعباس می‌بردیم.
وی اظهار کرد: ۴ کشتارگاه از جمله بستک، بندرعباس، درتوجان و پارسیان در هرمزگان موجود است که نیاز کشتار مرغ در هرمزگان را برطرف می کند.
وی خاطرنشان کرد: با تصحیلات ۵۰ میلیارد تومان می توانیم این کشتارگاه بدون سالن انجماد طی ۲ ماه افتتاح کنیم.
مویدی دراین‌خصوص گفت: دو سال پیش انتهای سال ۱۴۰۰ در بخش صنایع ۱۲۰۰ تن جذب مواد خام در کل صنایع بود که اکنون به بالای ۲ میلیون و ۷۰ هزار تن صنایع افزایش پیدا کرده است. تعداد صنایع ۱۶۵ بود اکنون بالای ۲۰۸ صنایع اضافه شده است یکی از این واحدها که قبلاً بوده؛ اما افزایش ظرفیت از ۲۰۰۰ هزار به ۴۰۰۰ هزار صنایع رسیده است. ضمناً این کشتارگاه اولین کشتارگاه خط دو در استان است. با برنامه‌ریزی انجام شد با وزارتخانه اولین سالی بود که در کل کشور از تولیدات از ۸۰ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: خط دو بدون دخالت دست و به‌صورت تمام‌اتوماتیک مرغ را تمیز، وکیوم و کاملاً پاک‌سازی می‌کند که این سبب می‌شود مرغ تمیز و عمر آن از ۳ روز به ۱۰ روز افزایش می‌یابد و کیفیت کشتار بالاتری نسبت به مرغ‌هایی که با دست انجام می‌شود دارد. مشکل اصلی ما صادرات است که با راه‌اندازی خط تولید ۲ می‌توانیم بدون هیچ مشکلی به کشورهای همسایه صادرات انجام بدهیم.

مهم‌ترین پروژه بشاگرد در جهش اقتصاد و محرومیت‌زدایی
عباس مویدی در بازدید از بزرگ‌ترین نخلستان مجهول دنیا در بشاگرد گفت: این پروژه‌ها از مهم‌ترین پروژه‌های منطقه است که می‌تواند در جهش اقتصاد، رونق و محرومیت‌زدایی نقش قابل‌توجهی ایفا کند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی در سه حوزه دریا، ساحل و فراساحل عنوان کرد: در بخش دریایی برای حفظ منابع، توسعه پرورش ماهی در قفس مدنظر است؛ البته بر بازسازی ذخایر هم تمرکز شده که در جاسک مصوب شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: پروژه‌های حفظ ذخایر، پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۵۰ درصدی دارند و ازاین‌رو ذخایر دریایی در حال تقویت است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=13346

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،