• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1
در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی انجام‌ می‌شود؛

اقدام ارزشمند آلومینیوم المهدی برای پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی

  • کد خبر : 13453
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
اقدام ارزشمند آلومینیوم المهدی برای پیشگیری از بیماری‌های ژنتیکی
مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: این واحد تولیدی برای پیشگیری و ریشه کن شدن معلولیت در استان، گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ برخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز؛ سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان، حمید رجب پور مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی و تعدادی از مدیران این واحد تولیدی ، دکتر پونه نیکویی مسئول مرکز مشاوره ژنتیک استان و عزیز براندیش رئیس بهزیستی شهرستان خمیر با مددجویان تحت پوشش بهزیستی که دارای چند معلولیتی بودند ضمن عیادت و دلجویی از فرزندان دارای معلولیت این خانواده ها و استماع دغدغه های آن‌ها از نزدیک‌ در جریان مسائل و مشکلات این قشر قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در حاشیه این بازدیدها با اشاره به میزان شیوع و بروز معلولیت‌ها بویژه در شهرستان بند خمیر ، به تشریح اهداف کلی برنامه پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیکی در استان پرداخت و اظهار کرد : تعیین میزان شیوع معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در افراد دارای معلولیت در شهرستان ها ، شناسایی ناقلین این اختلالات ، ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک و پیشگیری از معلولیت های ناشی ازاین اختلالات با انجام تشخیص قبل از تولد و لانه گزینی بخشی از اهداف کلی برنامه پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از اختلالات ژنتیکی است .

انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیکی راهکار کم هزینه

وی انجام مشاوره، آزمایشات ژنتیک وشناسایی خانواده های پرخطر را راهکاری کم هزینه برای پیشگیری از کودکان معلول عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دو مرکز مشاوره ژنتیک (دولتی و غیردولتی) در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در استان فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان عدم اعتبار کافی جهت کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک ، پر هزینه بودن برخی از آزمایشات ژنتیک و عدم حمایت سازمان‌های بیمه گر را از جمله چالش های برنامه ژنتیک برشمرد و خواستار همراهی و حمایت صنایع در این زمینه شد.

 

photo13161097414

قدردانی از نگاه ارزشمند آلومینیوم المهدی
جهانشاهی بیان داشت: با توجه به مشکلات بالای بیماری‌های ژنتیکی در بندر خمیر، شرکت آلومینیوم المهدی جهت کمک به پيشگيری و انجام هزینه های آزمایش‌های ژنتیکی قول همکاری و مساعدت را داده است که از نگاه ارزشمند این واحد تولیدی نسبت به مددجویان این مجموعه قدردانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی گفت: این واحد تولیدی برای پیشگیری و ریشه کن شدن معلولیت در استان گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ برخواهد داشت.

حمید رجب پور مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز در این بازدید گفت: در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توجه و رسیدگی به امور مددجویانی‌ که دارای معلولیت هستند در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

وی در ادامه افرود: امیدواریم روزی برسد که دیگر شاهد تولد نوزادان با معلولیت های مختلف در کشور نباشیم.

مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی با تاکید بر پایش، غربالگری و آموزش مناسب به خانواده های دارای معلولیت در سطح استان به ویژه در شهرستان بندرخمیر خاطر نشان کرد: این واحد تولیدی بنا دارد تا با حمایت همه جانبه از طرح های بهزیستی هرمزگان برای پیشگیری با انجام به موقع آزمایش های پرهزینه ژنتیکی و ریشه کن شدن معلولیت در استان گامی مهم و موثری برای رسیدن به این هدف بزرگ بردارد.

رجب پور با اشاره به نیازمندی های مددجویان دارای معلولیت، بیان داشت : در حال حاضر با همکاری سازمان بهزیستی برای افراد واجد شرایط تا حد توان امکاناتی در جهت بهبود رفاهیات زندگی و همچنین در حوزه تحصیل برای دانش آموزان تحت پوشش این سازمان با شرایط خاص، برنامه هایی درجهت بهبود شرایط تحصیلی آنان فراهم خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=13453

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،