• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب کشور در نشست خبری با خبرنگاران تصریح کرد:

پدافند هوایی خط مقدم دفاع سرزمینی قرار دارد

  • کد خبر : 13659
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
پدافند هوایی خط مقدم دفاع سرزمینی قرار دارد
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق خاطر نشان کرد: بواسطه بازدارندگی ایجاد شده توسط پدافند هوایی امروز دشمنان قسم خورده از دور ما را نظاره می‌کنند و توان نزدیک شدن به مرزهای ما را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، امیر سرتیپ دوم ستاد نصرالله هوشمند صبح امروز در جمع خبرنگاران استان هرمزگان به مناسبت سالروز پدافند هوایی، اقدامات و زمینه فعالیت پدافند هوایی را تشریح کرد.

وی به ماموریت‌های پدافند هوایی اشاره کرد: پدافند هوایی کشور از نه منطقه تشکیل شده که بخش فعالیت ما منطقه جنوب شرق و صیانت از آسمان تنگه هرمز، دریای عمان، خلیج فارس، جاسک، بندرعباس، بندرلنگه، کیش و کرمان است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) عنوان کرد: در منطقه پدافند جنوب شرق اقدامات خوبی صورت گرفته که به زمین نشاندن هواپیمای ریگی و هواپیمای ایساف حامل ۱۰۴ تروریست آمریکایی در فرودگاه بندرعباس و به زمین زدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در کوه مبارکه ازجمله آن‌ها است.

وی ادامه داد: زدن پهپاد آمریکایی در خرداد ۹۸، سیلی بزرگی بر آمریکا، سربازان و هواپیماهای متجاوز آمریکایی بود و قدرت پدافند هوایی را به رخ آن‌ها کشاند.

دشمنان توان نزدیک شدن به ما ندارند

این مقام نظامی، بازدارندگی را نقش اصلی و اولیه پدافند هوایی برشمرد و گفت: پدافند هوایی به “چشمان همیشه بیدار” ملقب است و به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد و پایش هستیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول هر پرنده، موشک، ماهواره و بالن و تمام فعالیت‌ها در عرصه آسمان رصد و بعد از آن شناسایی صورت می‌گیرد و اگر غیرخودی باشد اخطارهای لازم داده و برخورد می‌شود، تمام این اقدامات در دو دقیقه صورت می‌گیرد.

هوشمند با تاکید بر اهمیت بازدارندگی تصریح کرد: این بخش باعث می‌شود دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به ما نزدیک نشوند.

وی ادامه داد: دشمن تجهیزات خود را در شمال اقیانوس مستقر کرده اما بواسطه بازدارندگی موجود در کشور، توانایی نزدیک شدن به ما ندارد، در عرصه‌های دور نشسته و ما را نظاره می‌کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس)  اظهار کرد: در حوزه رزمایش‌ها و تمرین‌ها هم به طور مستمر اقدامات مختلفی انجام شده است.

حضور پدافند هوایی در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی

وی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد: در این حوزه هم فعالیت‌های مختلفی صورت گرفته که حضور در مناسبت‌ها و راهپیمایی‌های مختلف، کمک به نیازمندان در دوشنبه‌های امام حسنی، کمک به بخش بهداشت و درمان در زمان کرونا و مقابله با پشه آئدس و همکاری با ستاد انتخابات ازجمله آن‌ها است.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی اظهار کرد: در حوزه مهارت آموزی دو برابر ظرفیت موجود اقدام کردیم و سربازانی که مهارت دیدند می‌توانند با گواهی نامه فنی و حرفه‌ای خود از تسهیلات ۳۰۰ میلیونی خوداشتغالی بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با فنی و حرفه‌ای هم برای مهارت آموزی توافق شده و در مجموع با اقدامات صورت گرفته توانستیم از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان سفیر مهارت آموزی مورد تقدیر قرار گرفتیم.

هوشمند با اشاره به پیام رزمایش‌های انجام شده عنوان کرد: این توانایی‌ها برای داخل و کشورهای منطقه پیام صلح و برای کشورهای فرامنطقه‌ای که دشمنان قسم خورده ما هستند پیام توانمندی و آمادگی است، همینکه نمی‌توانند به مرزهای ما نزدیک شوند به این معنی است که ما موریت خود در حوزه بازدارندگی را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: البته به دلیل ایکه پدافند هوایی دارای ماهیت نهفته بوده و تکنیک‌ها و تاکتیتک‌های آن نهفته است، تا کنون رزمایش مشترک با سایر کشورها نداشتیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق (شهدای خلیج فارس)  خاطرنشان کرد: بخش پدافند هوایی در پیاده روی اربعین هم فعال بوده و موکب‌های مختلف برپا کرد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=13659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،