• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

تقویت اقتصاد کشور با اعتماد به متخصصان ایزوایکو

  • کد خبر : 13998
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
تقویت اقتصاد کشور با اعتماد به متخصصان ایزوایکو
فاطمه جراره نماینده مردم هرمزگان در مجلس اظهار داشت: یک فرصت بی نظیر برای استان و کشور شکل گرفته است و با توجه سفارشاتی که حضرت آقا در مورد اقتصاد دریا محور داشتند و نظر به اینکه این ظرفیت و پتانسیل در استان هرمزگان وجود دارد، باید برنامه ریزی های دقیقی برای عملیاتی شدن آن انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، فاطمه جراره نماینده مردم هرمزگان در مجلس طی بازدیدی که از مجتمع  فراساحل داشتیم اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است اما تا رسیدن به این اهداف و استفاده کامل از این ظرفیت هنوز فاصله داریم .

فاطمه  جراره  با بیان  اینکه  نیروهای متخصص کشتی سازی در شرایط سخت  خدمت می کنند افزود: کارکنان کشتی سازی  برای توسعه  کشور  فداکاری می کنندو  اقتصاد کشور با تکیه  به  توان  داخلی  و بهبود حقوق این افراد تقویت  می شود و در این زمینه  برنامه  ریزی  و اقدامات خوبی در  حال اتفاق است که اگر به درستی انجام شود مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

جراره افزود: در بحث اشتغال زایی ظرفیت های خوبی وجود دارد که با اعتماد به این مجموعه و بهره گیری از فرصت های طلایی آن می توان شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور را رقم  زد.
نماینده مردم شریف بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و بوموسی گفت : مشکلاتی در صنایع دریایی وجود دارد که باید دولت و نمایندگان برای حل این مشکلات اقداماتی انجام دهند تا بتوان از فرصت ها و ظرفیت های دریایی بیشتر استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه ،حضرت اقا تاکید زیادی بر اقتصاد دریا محور و توسعه شرق استان دارد که می توان با یک برنامه ریزی مناسب آنها را عملیاتی کرد.
جراره با اشاره به دغدغه جوانان هرمزگان در حوزه  اشتغال افزود:وقتی پتانسیلی به این خوبی داریم قطعا باید با هماهنگی و همدلی دولت  و مجلس این دغدغه  به حق جوانان  هرمزگان  مرتفع  شود.

وی گفت : فکر می کنم با هم  زمانی آغاز فعالیت دولت و مجلس اتفاقات خوبی به  وقوع  بپیوندد و ظرفیت های مغفول  مانده شکوفا و انجام  شود.

نماینده مردم شریف بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و بوموسی اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان هرمزگان باید به صورت ویژه به موضوع اقتصاد دریا محور بپردازند، ما در حال انجام  جلسات با نمایندگان استان هایی  هستیم  که در این زمینه  وجه  اشتراک  داریم تا بتوانیم  از این طرفیت و فرصت بی نظیر برای توسعه  اقتصاد کشور  گامی بزرگ و موثر برداریم.

جراره  افزود: ما به دنبال توسعه استان هستیم و نباید از این ظرفیت و نعمت خدادی غافل شد و قطعا دید و نگاه  تمام  نمایندگان  هرمزگان  به سمت  توسعه  اقتصاد دریا محور است.

نماینده مردم  هرمزگان در مجلس گفت: بسیاری از کشورهای  همسایه  از این  ظرفیت  تمام  اقتصاد کشورشان  را تامین می کنند و ما نیز باید با اعتماد به  نیروی  کار و توان داخلی  این ظرفیت را شکوفا کنیم ، چرا  که در صنعت کشتی  سازی  ما هزینه های  سنگینی  برای  تعمیرات  در  کشورهای دیگر  انجام  می دهیم  فلذا با  افزایش این صنعت در کشور  و بویژه  هرمزگان  می توانیم  بخش زیادی  ازدرآمد زایی با  تعمیر کشتی های خارجی بدست آوریم.

فاطمه جراره نماینده مردم شریف بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندر خمیر و بوموسی در مجلس شورای اسلامی با حضور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن بازدید از بخش های مختلف و پروژه های درحال انجام ایزوایکو جلسه مشترکی با مدیرعامل، معاونین و مدیران این مجتمع عظیم صنعتی برگزار و به بحث تبادل نظر در خصوص حمایت از صنعت دریایی کشور در جهت تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد اقتصاد دریا پایه پرداختند.

مدیرعامل ایزوایکو:

جذب ۵۰۰ میلیون  دلار  سرمایه در  صنعت کشتی  سازی

در ابتدای جلسه دکتر سلمان ضربی ضمن ارائه گزارشی از کارگاه ها، امکانات، ظرفیت و توانمندیها و عملکرد مجتمع و گروه های مختلف کاری ایزوایکو پرداخت از پروژه های تمام شده و تحویل شده این مجتمع به تعمیرات ۱۹۸۱ فروند شناور، ۱۲ فروند دکل حفاری دریایی، ۱۷ سکوی نفت و گاز و ۳۴۴ فروند ساخت انواع شناور کوچک و بزرگ اشاره کرد.

ضربی همچنین اشاره ای به وضعیت ایزوایکو در گذشته کرد که به عنوان یک شرکت بدهکار و بدنام شناخته میشد اما امروز خوشبختانه بسیاری از این بدهی ها نظیر وام های بانکی، بدهی به سازمان تامین اجتماعی، اداره مالیات، سنوات کارکنان، مطالبات پیمانکاران مختلف و… پرداخت شده و مهمتر از همه اینکه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان بروز شده و امروز حقوق معوقه نداریم.
وی همچنین از بازنشستگی شمار بالای کارکنان ایزوایکو طی دو سال گذشته و تا پایان امسال خبر داد که با مشکل جدی و قانونی در پرداخت ۴ درصد سختی و زیان آوری مشاغل رو به رو بوده این موضوع در روند بازنشستگی این عزیزان مشکل ایجاد کرده بود که ضمن بررسی موضوع و پیشنهاد راهکارهای قانونی مسیر بازنشستگی همکارانمان را تسهیل نمودیم.

مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد در جهت جایگزینی افراد بازنشسته شده طرحی را به سازمان ایدرو و سازمان اداری استخدامی کشور ارائه نمودیم تا بتوانیم در چهارچوب قانون افراد متخصص و کارآمدی را جایگزین کنیم.

سلمان ضربی همچنین با اشاره به سیستم های مختلف از آبگیری و به آب اندازی شناور در ایزوایکو (سیستم سرسره با ظرفیت ۸۰۰ تن، سینکرولیفت با ظرفیت ۱۱ هزار تن، داک شناور با ظرفیت ۲۸ هزار تن و حوض های خشک با ظرفیت ۳۵۰ هزار تن) افزود این مجتمع تنها شرکتی است در دنیا که هر چهار نوع سیستم مدرن بالابری شناور را درکنار هم داراست و از این نظر در دنیا منحصر به فرد است.

مدیرعامل ایزوایکو افزود یک درصد از ناوگان حمل و نقل دریایی دنیا در اختیار کشور عزیزمان ایران است که بازاری ۳۳۰ میلیون دلاری تعمیرات کشتی را در داخل کشور ایجاد کرده است اما به دلیل عدم حمایت و همکاری کشتیرانی های بزرگ کشور سهم ایزوایکو تنها سه درصد این عدد بوده است.

سلمان ضربی در ادامه گزارشی از رشد تولیدات و فروش ایزوایکو در دو سال گذشته ارائه نمود که رشد ۵۰ درصدی فروش در دوسال گذشته را نشان میداد، رشدی که آنقدر قابل توجه بوده است که ایزوایکو را به عدد سازی متهم کرده است در صورتی که تمامی این گزارشات توسط سازمان حسابرسی بررسی و صحت گذاری و در مجمع عمومی سالیانه ایزوایکو مطرح و تایید شده اند. درآمدی که از محل آن بدهی های ده ساله مجتمع تسویه و پرداخت حقوق پرسنل به روز شده است.

قبل از سه سال گذشته ایزوایکو همواره در برگزاری مجمع عمومی سالیانه دچار مشکلاتی بوده است اما از سال ۱۴۰۰ تا کنون مجمع های این مجتمع در زمان قانونی و مقرر خود تشکیل شده است که نشان از موفق بودن تغییر استراتژی های مدیریتی مجتمع دارد.

مدیرعامل و نائب رئیس ایزوایکو با اشاره به زمین های اختصاص یافته ایزوایکو به احداث شهرک صنعتی دریایی خبر از جذب بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خبر داد که تا پنج سال آینده به بهره برداری رسیده و حجم بالایی اشتغالزایی در استان را به همراه خواهند داشت.

دکتر ضربی گزارشی از وضعیت ناوگان حمل و نقل دریایی کشور ارائه نمودند که متوسط سن کشتی های ایرانی را حدود دو و نیم برابر سن جهانی نشان میداد. ( متوسط سن کشتی های اقیانوس پیما در دنیا ۹ سال بوده که این عدد در ایران به ۲۲ سال می رسد) که بیانگر پیر و فرسوده بودن ناوگان دریایی کشور است. ایران برای رسیدن به متوسط سن ۹ سال نیاز به ۱۱۲ فروند کشتی اقیانوس پیما دارد که هزینه ای معادل ۲۰ میلیارد دلار را دارد که با حمایت و برنامه ریزی صحیح میتوان از ظرفیت داخل بطور کامل استفاده کرد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=13998

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،