• امروز : جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
0
مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس :

همکاری صنایع غرب هرمزگان و خیرین برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی

  • کد خبر : 14132
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
همکاری صنایع غرب هرمزگان و خیرین برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از بازدید 150 مدرسه در یک ماه اخیر خبر داد. تجهیزات آتش‌نشانی گران است؛ نیاز به همکاری صنایع و خیرین احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس با بیان اینکه تجهیزات آتش نشانی بسیار بسیار گران است،از خیرین و صنایع غرب استان خواست تا در زمینه خرید و تامین تجهیزات آتش نشانی همکاری نمایند.

محمد امین لیاقت که به مناسبت فرارسیدن ۷ مهر ماه (روز آتش نشانی و ایمنی) در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود : در طول سال حوادث مختلفی در صنایع غرب استان رخ می دهد و حادثه به گونه ای است که باید نیرو های آتش نشانی از بندرعباس برای کمک به صنایع غرب اعزام شوند، از طرفی خانواده کارکنان این صنایع در شهر بندرعباس زندگی می کنند که لازم است صنایع از محل مسئولیت اجتماعی در زمینه ساخت ایستگاه های آتش نشانی و تامین تجهیزات و ماشین آلات با ما همکاری نمایند.

وی بیان کرد : در بحث خرید تجهیزات در سال گذشته ۴ شاسی خودرو با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان خریداری شده است و یک خودرو کفی و آبرسان نیز با تغییر کاربری و هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان وارد ناوگان آتش نشانی  بندرعباس شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس همچنین از خرید تجهیزات جدید و پیشرفته مانند ”گرند مانیتور” با هزینه کرد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خبر دادو افزود : بندرعباس تنها شهر در کشور است که مجهز به این دستگاه آب پاش  می باشد که می توان از آن در حریق های گسترده پالایشگاهی و خودرو بدون نیاز به حضور نیروی انسانی استفاده کرد.

photo13871720162 300x186 1

وی به خرید دستگاه “ست هیدرولیکی” نیز توسط آتش نشانی بندرعباس اشاره کرد و افزود : این دستگاه برای برشکاری و قیچی فلزات خصوصا در حوادث  رانندگی بسیار کاربرد دارد.

photo13871721043 300x260 1

مدیر عامل سازمان آتش نشانی بندرعباس از فعالیت ۱۱ ایستگاه آتش نشانی در این شهر نیز خبر داد و تاکید کرد: در محدوده شهرک پیامبر اعظم با توجه به جمعیت ساکن در این شهرک ، به یک ایستگاه جدید نیاز داریم.

محمد امین لیاقت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان یک استان استراتژیک است و همچنین شهر بندرعباس به دلیل وجود پالایشگاه و صنایع مادر ،در بحث تامین نیروی انسانی باید ویژه دیده شود گفت : روند استخدام نیرو در آتش نشانی بسیار کند است، از طرفی به دلیل پر خطر بودن این شغل و بازه زمانی درمان همکاران آسیب دیده و دور شدن این عزیزان از عملیات،کمبود نیرو کاملا محسوس است اما با این وجود همکاران آتش نشان به خوبی خدمت رسانی نموده و از جان مایه می گذارند.

photo13850729927 300x177 1

لیاقت افزود : آخرین استخدام نیرو در آتش نشانی بندرعباس در سال ۹۹ بوده که با وجود بازنشستگی تعدادی از همکاران با چالش کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۹۴ آتش نشان استخدام و جذب آتش نشانی بندرعباس خواهند شد ابراز کرد : سال ها طول می کشد تا یک نیروی جوان به یک نیروی با تجربه آتش نشانی تبدیل شود.

لیاقت همچنین از فارغ‌التحصیل شدن ۸۰ دانش‌آموز در رشته آتش‌نشانی در مقطع متوسطه خبر داد و افزود: این فارغ‌التحصیلان بزودی به بدنه آتش‌نشانی بندرعباس اضافه می شوند .

photo13871720469 300x202 1

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس با بیان اینکه  ۳ هزارو ۷۸۲ عملیات طی یک سال گذشته توسط آتش نشانی بندر عباس انجام گرفته از افزایش حوادث ناشی از قطع برق در تابستان امسال خبر داد و گفت: قطع برق در یک ماه پیک مصرف تابستان، موجب افزایش ۴ برابری حوادث مرتبط با آسانسورها شد و افزایش قابل توجه مأموریت‌های آتش‌نشانی  را به دنبال داشت.

photo13860874425

وی بیان کرد :  با توجه به فرارسیدن مهر ماه و آغاز مدارس در راستای ایمنی مکان های آموزشی ، در یک ماه اخیر ۱۵۰ بازدید از مدارس سطح شهر بندرعباس صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس  در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های در حال اجرا نیز اشاره کرد و گفت : ایجاد ستاد فرماندهی آتش‌نشانی و ساخت ایستگاه‌های جدید در محله ۲ هزار از جمله  این پروژه‌ها است.

photo13860880419 1

لیاقت با بیان اینکه هرمزگان یک استان زلزله خیز است افزود : با توجه به وجود دستگاههای زنده یاب  در استان، نیاز به سگ های زنده یاب نیز احساس می شود که در این  راستا زمین  احداث مکان آموزش و نگهداری این سگ ها در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از پیگیری برای احداث یک مرکز آموزش تخصصی آتش نشانی خبر دادو گفت : زمینی به مساحت ۲ هکتار برای این امر در نظر گرفته شده  که با توجه به اهمیت آموزش نیرو ها ، یک مرکز کاملا حرفه ای ،تخصصی و مناسب راه اندازی خواهد شد.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=14132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آغاز سال تحصیلی، اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بندرعباس بیمه سلامت، تولید آهن اسفنجی، جزیره کیش، جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، حادثه معدن طبس، حبیب بهادری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حسن آرمات، حمید رجب پور، خلیج فارس دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، قشم محمد آقاجانلو، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مهدی دوستی مهدی دوستی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پیام تسلیت،