• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
0
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان :

توسعه کارگاه‌های جوار صنعت در اولویت است

  • کد خبر : 14181
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
توسعه کارگاه‌های جوار صنعت در اولویت است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت: در نیمه نخست امسال، بیش از 5 میلیون نفر ساعت آموزش داشتیم و توسعه کارگاه‌های جوار در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، محمدرضا بذرافشان در جمع اصحاب رسانه، مهارت آموزی را از شاخص‌های توسعه برشمرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش داشتیم.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم و بخش خصوصی در آموزش عنوان کرد: شاهد مشارکت ۵۵ درصدی بخش خصوصی در این حوزه بودیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان، مهارت آموزی در مجموعه‌های صنعتی در قالب ایجاد مراکز جوار کارگاهی و جوار صنعتی را از عوامل توسعه استان و کشور برشمرد و اظهار کرد: توسعه این مراکز از اهداف ما است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۲۱ مرکز جوار در سطح استان فعال شده که به ارتقای کیفیت و رونق تولید کمک می‌کند.

طرح آمایش سرزمینی مهارتی در هرمزگان اجرایی می‌شود

به گفته این مسئول، تصویب طرح آمایش سرزمینی مهارتی یکی از اتفاق‌های مثبت در استان بود که چشم انداز ۴ حوزه را تا افق ۱۴۰۴ نشان می‌دهد، این طرح پژوهشی تا امروز ۵۸ تا ۶۰ درصد پیشرفت داشته و تا ۲ ماه آینده به سامان خواهد رسید.

وی با اشاره به تقاضامحوری در حوزه آموزش گفت: در حال حاضر ۵۰۰ آموزشگاه آزاد داریم و ارتقای آموزشگاه‌ها مد نظر است؛ چرا که جهش آموزش ازجمله مولفه‌های جهش تولید است.

بذرافشان با اشاره به راه‌اندازی کارگاه هوش مصنوعی دولتی برای کمک به ارتقای دانش و فعال شدن خانه خلاق تا پایان سال عنوان کرد: اگر بخواهیم در تولید نگاه تحولی داشته باشیم باید نیازهای امروز جامعه و دانش روز را مد نظر داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹ گروه از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهره می‌برند که سربازان، بانوان سرپرست خانوار، دانش آموختگان و زندانیان ازجمله آن‌ها هستند.

حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز و تقاضا

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان با تاکید بر تقاضامحوری گفت: رشته‌هایی که متقاضی داشته باشد ظرف ۷۲ ساعت مجوزهای لازم برای آموزش را کسب خواهند کرد و هرمزگان از استان‌های پیشرو در زمینه تدوین سندهای حرفه‌ای در سطح کشور است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ و ۳ ماه نخست امسال، در برنامه‌های اجرایی رتبه نخست کشور را کسب کردیم؛ در بخش دولتی ۷۰ مربی حق‌التدریس و رسمی و در بخش آزاد به طور متوسط حداقل ۳ هزار مربی داریم.

این مسئول درباره آموزش به اتباع عنوان کرد: براساس تفاهم‌نامه کشوری برای آموزش به اتباع مجاز سهمیه‌ای برای استان‌ها تخصیص داده می‌شود و سهم هرمزگان ۶۸ نفر است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال تاکنون ۹۹۷ نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده‌اند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: تا کنون حدود ۲۰۰ آموزشگاه برای دریافت تسهیلات در راستای بهبود تجهیزات اقدام کرده‌اند و درصورتی که آموزشگاهی نیاز به بروزرسانی تجهیزات داشته باشد، می‌تواند مراجعه داشته باشد.

67605059 0957 4ed6 b9b6 ea7bfe718879

فعالیت ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در هرمزگان

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان هم در این نشست گفت: در هرمزگان ۵۰۰ آموزشگاه داریم که در ۶۵ گروه آموزشی فعالیت دارند و بسیاری از آن‌ها در کنار توانمندسازی منجر به شغل می‌شوند.

حسینیان ادامه داد: در هرمزگان ظرفیت‌های بزرگی داریم که با پرورش نیروی انسانی می‌توان به شکوفا شدن این ظرفیت‌ها کمک کرد.

وی عنوان کرد: برای همکاری با صنایع و مدارس هم آمادگی داریم و علاقمندان می‌توانند برای آموزش از مجموعه آموزشگاه‌های آزاد استفاده کنند.

پایان خبر/

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=14181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آغاز سال تحصیلی، اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، جزیره کیش، جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، حادثه معدن طبس، حبیب بهادری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حسن آرمات، خلیج فارس دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، قشم مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی دوستی، مهندس حسن هاشمی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پروین پشتکوهی، پیام تسلیت،