• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

هرمزگان در آبیاری نوین پیشتاز است

  • کد خبر : 1477
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
هرمزگان در آبیاری نوین پیشتاز است
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان هرمزگان در حوزه سیستم آبیاری نوین در صدر دیگر استان‌های کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، صفدر نیازی شهرکی در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران آب و خاک کشور در بندرعباس افزود: از مجموع ۸ و نیم میلیون هکتار زمین‌های آبی کشور، دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار (حدود ۳۵ درصد) را آبیاری نوین تشکیل می‌دهد.
وی گفت: ۷۰ درصد زمین‌های آبی استان هرمزگان را آبیاری نوین تشکیل می‌دهد که این عدد دو برابر میانگین کشوری است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۴ سد در هرمزگان بخشی از نیاز‌های کشاورزی هرمزگان را تامین می‌کنند و طرح‌های خوبی نیز در این حوزه تعریف شده است.
صفدر نیازی شهرکی افزود: تامین امنیت غذایی اصلی‌ترین وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و خاک و آب نیز از اصلی‌ترین بستر‌ها و منابع تولیدی به شمار می‌رود.
وی محدودیت منابع آب را بزرگترین چالش کشور عنوان کرد و گفت: کم شدن بارش‌ها و تبدیل آن از برف به باران، پراکنده شدن آن و در نتیجه تغییر اقلیم باعث شده است منابع آبی کشور به شدت کاهش یابد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: وجود ۴۵۰ هزار چاه در کشور نیز باعث محدودتر شدن منابع آبی شده است و اکنون به موضوع بهره وری آب بیشتر توجه می‌شود.صفدر نیازی شهرکی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین وظیفه ما افزایش بهره وری آبیاری و تولید است؛ افزود: ۱۶ مزرعه در کشور به صورت پایلوت تحت آبیاری هوشمند قرار گرفته است که یکی از این مزارع در هرمزگان در نظر گرفته شده است.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی آبیاری سطحی نیز در دستور کار قرار دارد و با کمک شرکت‌های دانش بنیان به دنبال کاهش مصرف برق پمپ‌ها هستیم.
صفدر نیازی شهرکی افزود: در تلاشیم در کنار مجموعه اجرایی کشور با کمک دو مؤسسه علمی آب و خاک و فنی و مهندسی کشور و همچنین با کمک دانشگاه‌ها بهره وری آب را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=1477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،