• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
7
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

توسعه بندر تاریخی لافت به رشد گردشگری و اقتصاد قشم کمک می کند

  • کد خبر : 3229
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
توسعه بندر تاریخی لافت به رشد گردشگری و اقتصاد قشم کمک می کند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه و پیشرفت شهر لافت به عنوان یکی از بنادر تاریخی و دارای فرهنگ غنی در جزیره قشم، می تواند به رشد گردشگری و اقتصاد منطقه و این جزیره کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در دیدار با اعضای شورای شهر و معتمدین شهر لافت، اظهار داشت: با همراهی و همکاری خوب شکل گرفته میان شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری لافت و سازمان منطقه آزاد قشم، اجرای طرح ها و پروژه های مختلف با سرعت خوب اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مراحل آماده سازی برای اجرای طرح مسکن جوانان جزیره در شهر لافت نیز سپری شده و در آینده نزدیک شاهد شروع واگذاری زمین های پیش بینی شده برای این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: رونق صنعت گردشگری و تجارت در شهر لافت به یک طرح جامع و برنامه ریزی دقیق برای تامین زیرساخت ها و ارایه خدمات نیازمند است.

به گفته فتح الهی؛ رونق گردشگری بندر تاریخی لافت علاوه بر معرفی فرهنگ غنی جزیره، می تواند زمینه سال ایجاد اشتغال پایدار و بهبود وضعیت معیشت ساکنان این منطقه باشد.

وی اضافه کرد: احداث پل خلیج فارس در آینده نیز علاوه بر ایجاد یک زیرساخت اساسی برای توسعه ظرفیت های گردشگری و اقتصادی جزیره قشم، موجب رونق بیشتر شهر لافت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ایجاد بازارچه های مرزی در جزیره قشم و بندر لافت را ظرفیت خوبی برای رونق تجارت و اقتصاد این منطقه دانست.

بندر کهن لافت در ساحل شمالی جزیره قشم، از گنجینه‌ های ارزشمند معماری گرمسیری ایران و نمونه از هماهنگی معماری و طبیعت و درهم‌ تنیدگی آنها با زندگی انسانی، میراث دیروز و گنجینه فردا برای توسعه متوازن نگین خلیج فارس است.

بندر تاریخی و کهن لافت بی گمان در زمره روستاهای شگفت انگیز سرزمین ایران است. این بندر زیبا را مجموعه‌ای از عوامل طبیعی، کالبدی و انسانی امتیازی ویژه بخشیده اند.

چندان اغراق نخواهد بود چنانچه این مجموعه زیستی را یکی از میراث فرهنگی ایران زمین بدانیم که ارزش معرفی در سطح بین‌المللی را داراست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

این جزیره زیبا و دیدنی دارای جاذبه های اکوتوریستی بسیاری از جمله جنگل های دریایی حرا است که به گفته کارشناسان حدود ۵.۱ درصد پرندگان کل جهان و ۲۴ درصد از پرندگان کشور را می توان در طول سال در این جنگل مشاهده کرد.

جنگل های دریایی حرا، یکی از مراکز نادر در دنیا است که می توان زیبایی ها و شگفتی های بی حد و اندازه خدا را بر روی زمین در آن مشاهده کرد.

جزیره قشم که شکل آن بـه دلفین زیبایی می ماند، همچنین دارای جاذبه های طبیعی و آثار فرهنگی و تاریخی بسیاری است که هر ساله گردشگران و جهانگردان بسیاری را به خود جلب می کند.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن کردند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=3229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،