• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
3
سفیر ایران در قزاقستان:

قشم از موقعیت ویژه اقتصادی و گردشگری برخوردار است

  • کد خبر : 3279
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
قشم از موقعیت ویژه اقتصادی و گردشگری برخوردار است
سفیر ایران در کشور قزاقستان با بیان اینکه جزیره قشم از موقعیت ویژه اقتصادی و گردشگری مناسبی برخوردار است، گفت: در صورت اطلاع رسانی دقیق از مزایای نگین خلیج فارس این جزیره، یکی از نقاط جذاب برای سرمایه گذاران قزاقستانی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این مطلب را «علی اکبر جوکار» در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان و اظهار داشت: قشم سرزمین مواهب بی شمار است و انعقاد تفاهم‌ نامه‌ های مشترک بین ایران و قزاقستان را در حوزه های نفت، شبکه ریلی و حمل‌ و نقل جنوب کشور و سرمایه گذاری مشترک در توسعه بندری را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در تابستان سال آینده رویدادی به عنوان هفته قشم در شهرهای بزرگ قزاقستان برگزار کنیم تا گردشگران این کشور با جاذبه های بزرگ ترین جزیره دریای پارس در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس بیشتر آشنا شوند.

در ادامه این دیدار افشار فتح الهی در تشریح ویژگی های جزیره قشم گفت: موقعیت راهبردی قشم در خلیج فارس و قرار گرفتن در یکی از مهمترین آبراهه های بین المللی و کریدور شمال به جنوب این جزیره را به یکی از نقاط جذاب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه مسیر ترانزیت کالا و اقتصاد دریا محور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به به موقعیت ویژه قشم در مسیر ترانزیت کالا، اضافه کرد: بندر بین المللی کاوه یکی از زیرساخت های مهم موجود کشور در توسعه تجارت دریایی است و با احداث پل خلیج فارس در آینده نزدیک اقتصاد جزیره دچار تحول فراوانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: همچنین وجود ژئوپارک جهانی قشم، نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی به ویژه گردشگران قزاق دارد و این جزیره زیبا از جاذبه های بی نظیری به منظور افزایش گردشگری خارجی برخوردار است.

به گفته فتح الهی در نشست با سفیر قزاقستان رایزنی های خوبی برای توسعه همکاری ها انجام شده و برای عملی کردن نتیجه این مذاکرات در حال برنامه ریزی هستیم.

این جلسه، پس از دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اَسخَت اورازبای سفیر قزاقستان، بین افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان و علی اکبر جوکار سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان به منظور پیگیری رایزنی های انجام شده و گسترش همکاری ها برگزار شد.

جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است.

از سوی دیگر، ویژگی‌ های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌ شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌ های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌ بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌ های انرژی است.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=3279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،