• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

مرافعه اعضای شورای شهر بندرعباس در هنگامه نوروز

  • کد خبر : 3494
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
مرافعه اعضای شورای شهر بندرعباس در هنگامه نوروز
این روزها شوراها و شهرداری‌های سراسر کشور در حال برنامه‌ریزی برای پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند اما اعضای شورای شهر بندرعباس به جای تدارک برای استقبال از گردشگران، درگیر دعوا و نزاع‌هایی هستند که وجهه صاحبخانه و میزبان را به خطر انداخته و چه بسا مهمانان نوروزی را فراری می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،۱۱ عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس در یک گروه چهار نفری و هفت نفری در مقابل یکدیگر صف آرایی های پیدا و پنهانی دارند که مدتهاست علاوه بر اختلال در روند جلسات عادی شورا، روند تصمیم گیری، تصمیم‌سازی و نظارت بر شهرداری را نیز قفل کرده است.

بدیهی است در این فضا هیچ مصوبه و دستور کار قوی و گره گشای مشکلات شهروندان نیز یا در صحن شورا مطرح نمی شود و یا در کشمکش های فرسایشی اعضایی که فرسنگ ها از فلسفه کار شورایی فاصله گرفته اند، گم و گرفتار می شود.

اوج این تنش ها در ۲ نشست آخر شورا طی یک هفته گذشته بود که برچسب ها و کلمات سنگین رد و بدل شده در قالب نطق های پس و پیش از دستور و جدال های تند کلامی، حرمتی برای پارلمان شهری باقی نگذاشت.

از یک سو عضوی از شورا که در گروه چهارنفری موسوم به طرفداران همیشگی شهردار قرار دارد، رییس شورا را به برگزاری نمایش های تبلیغاتی برای انتخابات آتی مجلس شورا متهم کرد و رییس شورا نیز از طیف هفت نفری، هدف از این نطق ها را فشار برای کوتاه آمدن از نظارت جدی بر عملکرد شهردار و شهرداری دانست.

کار به آنجا رسید که در آخرین جلسه، رییس شورا پس از دومین نطق عضو جناح مخالفش در کمتر از یک هفته، با ترک ناگهانی نشست، ختم جلسه شورا را اعلام کرد.

در این وضعیت که تصویری کوتاه از دعوایی طولانی مدت است، بیش از همه حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهر بندرعباس متضرر می شوند که در این جلسات خبری از پرداختن به معضلات و مشکلات آنان نیست.

معطل ماندن تصویب بودجه سال آینده شهرداری، مبهم ماندن درخواست اصلاح بودجه شهرداری که با انحرافات فراوانش از مصوبه شورا در آستانه تبدیل به یک چالش حقوقی مهم و مخاطره آمیز است، نپرداختن به تمهیداتی برای پذیرایی و اسکان جمعیت میلیونی مسافران نوروزی و خدشه جدی به جایگاه اجتماعی نهاد شورا بخش کوچکی از تبعات منفی قصه پرغصه شورای شهر بندرعباس است.

متاسفانه در این فضا، انفعال نهادهای ناظر و عدم دخالت مثبت افراد متنفذ برای ختم این قائله، امیدها برای بهبود این وضعیت را کمرنگ کرده است و مردم و اصحاب رسانه با حیرت به نطق ها و کلماتی نگاه می کنند که به رفتار و گفتار فرهیخته وار گویندگانشان هنگام تبلیغات انتخاباتی کوچکترین شباهتی ندارد.

از سوی دیگر مردم افرادی را در کسوت وکیل امور شهری خود می بینند که گویی بی خبر از خون دل خوردن های معیشتی همشهریانشان ، همچنان رقابت بر سر قدرت سیاسی را خوش‌تر و گواراتر می‌دانند.

لطمه‌های این وضعیت قطعا فراگیرتر از نهاد شوراست و سرمایه و اعتماد اجتماعی را بیش از پیش خدشه دار کرده و می کند و به همین دلیل است که باید افراد یا نهادهایی به هر ترتیب ممکن برای جمع کردن تتمه این اعتبار، قدمی موثر بردارند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=3494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،