• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

میناب قطب تولید گندم شد

  • کد خبر : 4246
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب با توجه به اقدامات انجام شده مناسب در بخش کشاوزی گفت: میناب در برخی از شاخصه های کشاورزی در استان به افرایش رشد چشمگیری دست پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز،  ناصر نورزاده معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب  در نشست خبری با اشاره به فعالیتهای یکساله انجام شده در این مجموعه اظهار داشت: تا پایان سال گذشته در شهرستان میناب ۶۴ هکتار گلخانه  که در کشت محصول انجام می شد وجود داشت که با اضافه شدن ۱۰ هکتاری به آن سطح کشت گلخانه ای در سال ۱۴۰۱ به ۷۴ هکتار توسعه پیدا کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ توانستیم جهش خیلی خوبی را در سطح متقاضیان گلخانه ای در سطح شهرستان داشته باشیم که از میان این متقاضیان ۶۰ هکتار دیگر به مجموع گلخانه های سطح شهرستان اضافه خواهد شد.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب  گفت: در سال ۱۴۰۲ عملیات اجرای ۶۰ هکتار جدید انجام خواهد شد وبه سطح گلخانه های موجود در سطح شهرستان اضافه می شوند.

نورزاده با بیان اینکه افزایش راندمان تولید ومحصول کشاورزی سالم یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه  یکی از مهمترین برنامه های وزارت خانه برای تولید محصولات کشاورزی است.

بخش بزرگی از تولید مرغ گرم استان در میناب انجام می شود

وی با اشاره به وجود  صنعت مرغداری درسطح شهرستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ در شهرستان میناب ۴۶ واحد فعال مرغداری وجود داشت که زمینه تولید مرغ گرم فعال بودند و در سال ۱۴۰۱ توانستیم چهار واحد جدید فعال  دیگر را با ظرفیت تولید ۸۰ هزار قطعه به تعداد آنها اضافه کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب تصریح کرد:شهرستان میناب ظرفیت چرخه تولید تا مصرف را عهده دار است که علاوه بر تولید مرغ مورد نیاز شهرستان ، بخشی از تولید خود را به شهرستانهای بندرعباس ، رودان وسایر شهرستانهای همجوار را تامین می کند.

نورزاده با بیان اینکه در حوزه صنعت مرغداری پروانه تاسیس واحداث  چندین مرغداری جدید را دنبال می کنیم گفت:عملیات اجرایی این پروانه های تاسیس برای احداث مرغداری در سال ۱۴۰۲ دنبال خواهد شد.

با تغییر کاربری های غیر مجاز در باغات ومزارع کشاورزی برخورد می شود

معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی افزود: صدور اسناد کشاورزی که یکی از تاکیدهای مقام معظم رهبری نیز هست، از اول عمر انقلاب تا کنون ۵ درصد اراضی کشاورزی ما سند رسمی داشتند که کشاورزان می توانستند از آنها استفاده لازم را ببرند واین موضوع یک از برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان میناب بود تا بتواند بعضی از پلاکهایی که دارای تداخل بودند را اصلاح کردیم که تا به امروز نزدیک به ۳۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان  رفع تداخل آنها انجام شده است تا با طی مراحل سند آنها نیز صادر شود.

وی با بیان اینکه در این راستا ما تثبیت سند وصدورمالکیت هم داشته ایم افزود: در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۸۴۰ هکتار در راستای بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی  با تعدا د۷۶۰ بهره برداراجرای صدور سند آنها انجام شد.

نورزاده با اشاره به تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی وباغی در شهرستان میناب گفت: در قالب گشت امور اراضی در شهرستان کل اراضی ها را مورد رصد وپایش قرار خواهیم داد که در سال ۱۴۰۱ توانستیم ۲۱۰۰۰ کیلومترمربع پایش اراضی انجام دهیم که ۳۲ مورد اخطاریه نیز صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب عنوان کرد: در این راستا چهار مورد بنای احداث شده در این اراضی ها تخریب شد ،که این موارد تخریب شده در بخش مرکزی وبخش توکهور و هشتبندی قرار داشتند وبه چرخه کشاورزی برگشت داده شد.

وی در خصوص صنایع بسته بندی در حوزه کشاورزی افزود : تا پایان سال ۱۴۰۰ در کل شهرستان میناب ۳۱ واحد صنایع کشاورزی شامل صنایع تبدیلی وغذایی و فراوری ماهی ومیگو با ظرفیت ۳۵۴ هزار و۹۱۰ تن محصول در سال داشتیم که در سال ۱۴۰۱ در حوزه صنایع کشاورزی ۶ واحد جدید با ظرفبت ۳۸۷ هزار و ۹۰ تن اضافه شده است.

معاون سازمان  جهاد کشاورزی گفت : در حوزه تسهیلات  در اوایل سال ۱۴۰۱  در خصوص جوجه ریزی در صنعت مرغداری در سراسرکشور مواجه بودیم که برخی از واحد های مرغداری با کمبود نقدینگی روبرو شدند  وبا مشکلاتی نیز مواجه شدند ، که برای معرفی متقاضیان برای اخذ تسهیلات به بانکهای عامل ، شهرستان میناب در استان هرمزگان رتبه اول را در اخذ تسهیلات به خود اختصاص داد و بیش از ۱۲ میلیارد تومان به متقاضیان  وام پرداخت شد.

نورزاده در ادامه با بیان اینکه برای احیا وباز سازی باغات واجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح شهرستان میناب اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است اظهار داشت:با توجه به اهمیت موضوع آب در شهرستان  راندمان آبیاری کشاورزی را از غرق آبی کردن به سمت آبیاری های نوین در حال تغییر تغیر داده ایم که برای دشت مرکزی شهرستان با در نظر گرفتن  ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاوزی  استارت این کار زده شده است.

میناب قطب دوم تولید گندم در استان هرمزگان است

وی با اشاره به کشت محصولات راهبردی واستراتژیک در سطح شهرستان که یکی از درستورات مقام عالی وزارت و رئیس جمهور است گفت: ما در سال گذشته بیشترین کشت در زمینه گندم را در در سال ۱۴۰۰ با سطح زیر کشت ۱۱۰۰ هکتار داشتیم که در سال جاری این میزان به ۲۸۴۰ هکتار با جهش نزدیک به سه برابری  افزایش پیدا کرد که شهرستان میناب را  به قطب دوم  تولید گندم در سطح استان ارتقاء داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت : پیش از این شهرستانهای  حاجی آباد ، رودان ومیناب به ترتیب قطب تولید گندم در استان را در اختیار داشتند که شهرستان میناب با رشد سطح زیر کشت  و افزایش برداشت این محصول به فطب دوم تولید این محصول دست پیدا کرد.

نورزاده افزود : در این فصل زراعی پیش بینی می شود تا از سطح زیر کشت محصول گندم از مزارع شهرستان میناب بین ۷ تا ۹ هزار تن گندم برداشت شود.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=4246

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بندرعباس جزیره کیش، جشنواره مهرپوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حمید باسره، حمید رجب پور، خلیج فارس دارندگان دستگاه کارتخوان، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سرکار خانم فاطمه جراره، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، صنعت دریایی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محمد آقاجانلو، مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرعامل ایزوایکو، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، مهندس حسن هاشمی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پروین پشتکوهی،