• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6
معاون اقتصادی استاندار هرمزگان:

فراهم شدن زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی سرمایه‌گذاری در شهر شیشه

  • کد خبر : 5128
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
فراهم شدن زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی سرمایه‌گذاری در شهر شیشه
 معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان گفت: همه زیرساخت‌های قانونی و فیزیکی برای سرمایه‌گذاری در زنجیره و شهر شیشه در این استان فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، عادل شهرزاد شامگاه یک‌شنبه در نشست تخصصی صنعت شیشه در هرمزگان افزود: بنا داریم سرمایه گذار، تنها دغدغه سرمایه‌گذاری داشته باشد و مشکلی برای زیرساخت‌ها و مسائل قانونی نداشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به هدف گذاری انجام شده از این پس برای سرمایه‌گذاری ها زمان کمتری صرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: از زمانی که این موضوع در قالب شهر شیشه طرح شده تا عملیاتی شدن آن سه ماه می‌گذرد که این نشان از عزم مسوولان برای توسعه هرمزگان دارد و تلاش بر این است که از معدن تا محصول در این استان وجود داشته باشد و به عبارتی زنجیره کامل ارزش فراهم شود.

معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایجاد این زنجیره‌ در سایر حوزه‌ها هم مد نظر استان است، گفت: ظرفیت های معدنی مانند آهک، نمک و سلیس در این استان وجود دارد، اما بخش دیگری ظرفیت صادراتی هرمزگان است که افزون بر ۷۰ درصد تجارت و ۹۰ درصد تجارت کانتینری کشور هم در بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

  • اولین مجوز شهر شیشه در هرمزگان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم در این نشست گفت:‌ اولین مجوز شهر شیشه صادر شده است و این شهر در نشست تخصصی امروز به سرمایه گذاران معرفی شد و امکان واگذاری زمین به سرمایه گذاران وجود دارد.

خلیل قاسمی ادامه داد:‌ طرح شیشه فلوت در گذشته شروع شده بود که اکنون افزون بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دومین طرح کربنات بود که گروه نصاب، تجهیزات و خط تولید وارد استان شده است و در مجموع سرمایه‌گذاری این ۲ طرح بیش از ۳۵ میلیارد تومان می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ اشتغال در ۲ طرح آغاز شده افزون بر یک هزار و ۶۰۰ نفر است و اولین مزایده در خصوص زنجیره تأمین مواد اولیه آن‌ها که در بسته سرمایه‌گذاری وعده کرده بودیم هم برگزار شد.

وی افزود: همه کسانی را که در استان امکان تولید و یا سرمایه‌گذاری در این زمینه دارند دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: از سرمایه‌گذاری که با حداقل ۲ نفر قابلیت راه اندازی دارد تا کربنات در زنجیره شیشه تعریف شده و هدف در این صنعت واحدهای خرد، جوانان و کسانی هستند که در زمینه اشتغال مشکل دارند.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5128

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، امام جمعه بندرعباس بندرعباس جزیره کیش، جشنواره مهرپوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده حمید باسره، حمید رجب پور، خلیج فارس دارندگان دستگاه کارتخوان، دکتر سلمان ضربی، دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان رضا رفیعی، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سرکار خانم فاطمه جراره، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شیخ یوسف جمالی، صنعت دریایی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، قشم مجتمع کشتی‌سازی ایزوایکو، محمد آقاجانلو، مخابرات منطقه هرمزگان، مدیرعامل ایزوایکو، مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیر عامل مجتمع ایزوایکو، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، منطقه شش انتقال گاز، مهدی دوستی مهدی نوبانی، مهندس حسن هاشمی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان هفته دفاع مقدس، پروین پشتکوهی،