• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
استاندار هرمزگان:

تولید آثار حوزه هنری یکی از ابزارهای جهاد تبیین است

  • کد خبر : 5588
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
تولید آثار حوزه هنری یکی از ابزارهای جهاد تبیین است
استاندار هرمزگان، تولید آثار حوزه هنری را یکی از ابزارهای جهاد تبیین دانست و گفت: در حوزه‌های مختلف کارهای زیادی به زمین مانده که حوزه هنری می‌تواند در خلق آثار ماندگار نقش‌آفرین باشد.

به گزارش پایگاه خبری آوای شرجی نیوز، مهدی دوستی روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه تاریخ شفاهی هرمزگان اظهار کرد: تدوین تاریخ شفاهی این استان علاوه بر اینکه می‌تواند به مشکلات و ظرفیت‌های آن کمک کند، تبیین‌کننده پیشرفت‌ها و دستاورهای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: اینکه دیگران هرمزگان را به چه نامی بشناسند، بسیار مهم است؛ قطب سرمایه‌گذاری و اقتصاد یا قطب مبارزه با استعمار؛ لذا حوزه هنری می‌تواند در تبیین و خلق آثار ارزشمند و ماندگار در همه این موضوعات اثرگذار باشد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: گروهی در این کشور فکر می‌کنند آمریکای‌ها قرار است برای آنها آزادی بیاورد درحالی که اقدامات آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس و قتل و عام ۲۹۰ مسافر آن که ۶۶ نفر آنها کودک بودند، گویای عمق جنایات آنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس در استان هرمزگان است.

دوستی با بیان اینکه این استان بیش‌ترین شهید در مواجه و مبارزه با آمریکا قلدر تا دندان مسلح دارد، تصریح کرد: در ادبیات رهبر انقلاب، هرمزگان یکی از استان‌های پرتکرار است و نمونه‌های آن را می‌توان در بیان اهمیت سواحل مکران، جزیره هرمز، اقتصاد دریامحور، کریدور شمال جنوب و ابوموسی دید و همه اینها فرصت‌هایی است که مجموعه حوزه هنری می‌تواند برای آن‌ها طرح‌های ماندگاری را معرفی و خلق آثار کند.

لزوم تدوین کتاب سرود چهل ساله

وی ضمن تاکید بر پرداختن به یاد و خاطره شهدای هرمزگان به ویژه شهدای مبارزه با استعمار بر تهیه و تدوین کتاب سرود چهل ساله این استان در قالب یک قرارداد مشخص تاکید کرد و گفت: البته این کتاب نباید صرفا برای خاک خوردن در قفسه کتابخانه‌ها تهیه شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: هرمزگان از جمله استان‌هایی است که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشته و یکی از آن طرح‌های تاریخی برای کشور، ایجاد همین بندر شهید رجایی بوده که در این زمینه نیز نقش حوزه هنری می‌تواند پررنگ و اثرگذار باشد.

رییس حوزه هنری هرمزگان نیز در ابتدای این نشست گفت: با وجود بسیاری از محدویت‌ها، مبارزه با استکبار و استعمار به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است که در بسیاری از صحبت‌های ایشان در هفت مورد به این مزیت اشاره شده در کتاب تاریخ شفاهی هرمزگان به آن پرداخته شده است.

سعید عبدلی‌زاده افزود: در این کتاب همچنین از متوقف شدن اسکندر مقدونی در این منطقه برای نفوذ تا سالگرد مورد اصابت قرار گرفتن گلوبال هاوک آمریکایی توسط ایران و رویدادهایی که قابلیت درام‌سازی، داستان‌سازی و انیمیشن‌سازی تمام این‌ها گنجانده شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این استان را در حوزه فرهنگ و هنر برندسازی کنیم باید بدانیم که چه محدودیت‌هایی موضوعی وجود دارد برای مجموعه حوزه هنری بسیار مهم است.

پیشرو در مطالبه پیشرفت‌ها چشم‌انداز حوزه هنری در مطالبات گروه‌های جهادی

رییس حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه پیشرفت و مطالبه‌های جهادی بارانداز تمام فعالیت‌های جهادی در استان هرمزگان بوده، از مرحوم عبدالله والی تا فعالیت‌های گروه‌های جهادی در استان و مطالبه‌گری امیدبخش هنرمندان در استان را بخشی از نکات مزیتی موضوعی در این استان عنوان کرد.

عبدلی‌زاده گفت: پیشرو در مطالبه پیشرفت‌ها با تکیه بر سابقه مبارزه با استکبار و استعمار چشم‌اندازی است که برای حوزه هنری استان هرمزگان تعریف شده است اما در کنار آن به دنبال بیان روایت‌هایی از ضعف‌ها و چالش‌های استان در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصادی هستیم.

وی تربیت و توانمندسازی نسل جدید هنرمندان و تقویت و شبکه‌سازی هنرمندان را از راهبردهای پرداختن به این چشم‌اندازها و چالش‌ها در حوزه هنری دانست و افزود: بخشی از این مهم در تولید آثار هنری و مستند توسط هنرمندان استان هرمزگان انجام شده و نتیجه آن نیز حضور آثار در جشنواره‌های مختلفی ملی و بین‌الملی بوده است.

آمادگی تولید سه اثر کلان داستانی در حوزه مکتوب

رییس حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه کار تولیدات هنری جوانان هرمزگان ظرفیت پخش در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی را دارد، گفت: سال گذشته هفت کارگاه با هفت استاد ملی در رشته‌های مختلف از جمله فیلمسازی و نویسندگی کار آموزش و تربیت جوانان جبهه انقلاب فرهنگی استان را برعهده داشتند.

عبدلی‌زاده اضافه کرد: اثرگذاری این کارگاه‌ها حضور هنرمندان تربیت شده آن در جشنواره‌های مختلف ملی از جمله جشنواره آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب بوده است.

وی حضور هنرمندان در محلات کمتر برخوردار و تولید آثار ماندگار از این محلات را یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص حوزه هنری عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که هنرمندان را فعال کرده و از حاشیه نشینی خارج کنیم.

رییس حوزه هنری هرمزگان، همچنین توسعه منطقه‌ای و رفع مشکلات اجتماعی، توجه به ادبیات پیشرفت در قالب تولید محتوای هنری و ادبی و امضای تفاهم‌نامه با ادارات و صنایع استان را از بخشی از برنامه‌های پیشنهادهای کلان حوزه هنری در سطح استان هرمزگان عنوان کرد.

عبدلی‌زاده خاطرنشان کرد: حوزه هنری در حوزه مکتوب و تولیدات نیز آمادگی تولید سه اثرکلان داستانی استان هرمزگان شامل تاریخ انقلاب اسلامی، فعالیت‌های امنیتی نظام و پیشرفت‌های سوره با همکاری مرکز سینمایی سوره و صنایع استان با استفاده از ظرفیت‌های بومی را دارد.

لینک کوتاه : https://www.avayesharjinews.ir/?p=5588

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
اخبار اخبار هرمزگان اداره کل بیمه سلامت هرمزگان، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس بسته لوازم التحریر،ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،بنیاد احسان،پویش ابریشم بندرعباس بیمه سلامت، حبیب بهادری، حسن آرمات، خلیج فارس دانشگاه دریا دکتر علی علیزاده، ذبیح الله خدائیان راه آهن هرمزگان، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، ساسان صادقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان،منوچهر دانشمند،بینادبرکت، بیمه،روستاها،هرمزگان سرکار خانم فاطمه جراره، شاعر و غزلسرا، شرکت فولاد هرمزگان، شهردار بندرعباس، شهردار مهدی نوبانی، شیخ یوسف جمالی، عبادی زاده عطا الله معروفخانی، عطاالله معروفخانی، فرماندار بندرعباس، فولاد هرمزگان، قشم محمد آقاجانلو، محمد علی بهمنی، مخابرات منطقه هرمزگان، مخابرات هرمزگان،ict،مهدی حیدری،ارتباطات و فناوری اطلاعات،هرمزگان،بندرعباس مدیرعامل ایزوایکو، مدیرعامل فولاد هرمزگان، مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام در هرمزگان،منوچهر دانشمند،حمایت،خانوارهای محروم، استان هرمزگان،محرومیت زدایی مهدی دوستی مهدی نوبانی، نماینده مردم هرمزگان، هرمزگان وزیر صنعت، معدن و تجارت پروین پشتکوهی،